Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt pengeinstitut?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil høre, om der er nogen her på sitet, der kan anbefale et godt pengeinstitut. 

Jeg søger kontakt til et pengeinstitut, som gider have med unge iværksættere at gøre, og tilbyder nogen fornuftige forretningsvilkår.

Venlig hilsen 

Thomas Vagning

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal regne med alle steder at skulle betale for at få oprettet en konto plus muligvis løbende kvartals betaling. Det kommer du ikke uden om i dag, men tag fat i f Jyske Bank, Nykredit osv og høre dem ad.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

nordea, hvis du altså kan klare tanken om at en bank er en virksomhed og ikke et velgørenhedsinstitut.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis trådstarter søger en bank der kan fungere som sparringspartner så kig dig om efter noget helt andet istedet (samarbejdspartnere). Du kan også overveje at få en bank i udlandet, men som sagt du skal ikke regne med at der er nogen banker i Danmark der gider iværksættere, og slet ikke iværksættere med ideer og virksomheder uden 3 års omsætning og årsregnskaber med sorte tal.

Problemet er kravene til risikovillig kapitaludlån som blev stukket ud af EU i 2013, de gør stort set at bankerne ikke må låne penge ud til folk som dig og mig. 

Overvej istedet om dine problemer med økonomidelen kan løses igennem factoring, samarbejdspartnere, investorer eller andet, og hav banken siddende som allersidste mulighed.

Slutteligt vil jeg sige at hvis nogen (det tror jeg dog ikke nogen gør mere) skulle sidde med en opfattelse af at bankerne er velgørende organisationer ja så må det ry da virkelig stå for bankernes eget ansvar. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
Du skal regne med alle steder at skulle betale for at få oprettet en konto plus muligvis løbende kvartals betaling. Det kommer du ikke uden om i dag

 

Sikke da en gang vrøvl!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Du kan også overveje at få en bank i udlandet, men som sagt du skal ikke regne med at der er nogen banker i Danmark der gider iværksættere, og slet ikke iværksættere med ideer og virksomheder uden 3 års omsætning og årsregnskaber med sorte tal.

 At anbefale en bank i udland er simpelthen langt ude ... udenlandske banker er er absolut ikke mere villige end danske!   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

erjegher:
Du skal regne med alle steder at skulle betale for at få oprettet en konto plus muligvis løbende kvartals betaling. Det kommer du ikke uden om i dag

 

Sikke da en gang vrøvl!

hyggelig omgangstone. Med jeg ved snart ikke hvor mange tråde her og endnu langt flere via mange facebook iværksætter sider  med nystartede der generelt mødes med pris for erhvervskonto - så er det korrekt, at nye virksomheder ikke skal blive overrasket over en pris - modsat tidligere - så nej det er ikke vås men en realitet for rigtigt mange (vil påstå klart flertallet - men jo afhængigt af engagement i forvejen ofte)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyske Bank er en af de banker der kræver betaling for oprettelse af en virksomhedskonto til iværksættere såfremt man ikke kommer med et aktivt selskab med omsætning. 

Så John har 100% ret.

Hvorfor er det dumt at anbefale udenlandske banker ? Der er faktisk banker ude i den store vide verden der ikke er underlagt finanstilsynets og EU´s mega skrappe krav til udlån af risikovillig kapital.. 

Men sådan er det jo desværre ofte. Folk er bange for det de ikke kender, og så skal det have med den store trykte version af janteloven :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
Hvorfor er det dumt at anbefale udenlandske banker ? Der er faktisk banker ude i den store vide verden der ikke er underlagt finanstilsynets og EU´s mega skrappe krav til udlån af risikovillig kapital.. 

Det er simpelthen langt ude og overhoved ikke gennemtænkt det du skriver. Det er på ingen måde lettere at få en konto i en udenlandsk bank. Hvad skal man med en bank konto i en udlandsk bank som med al sandsynlighed ikke vil håndtere Danske kroner, dankort eller FI indbetalingskort, Nemkonto ...osv?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)