Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige et enkelt spørgsmål omkring betingelser man må stille sine kunder.

Jeg ser mange internet services hvor følgende står i deres betingelser og jeg har altid være i tvivl om de må det.

"Som køber har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du kan gøre brug af det købte. Hvis du har taget det købte i brug, gælder fortrydelsesretten ikke mere."

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg må sige det er meget klodse skrevet, for hvis jeg køber nåde af dig, så gælder min 14 dags fortrydelsesret fra jeg tager det i brug. men samtlige med det skriver du at så gælder min fortrydelsesret ikke mere. Nu ved jeg ikke hvad du sælger, men denne her giver jo ingen mening. som den er fortalt her.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du modsiger dig selv Thomas.

Jeg ved at El giganten køre med 14 dages fuld returret, også selv om du har afprøvet varen, da man jo netop ikke har den mulighed når man køber den over nettet.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kommer det jo meget an hvad der sælges.
Er der tale om en fysisk vare som tilsendes dig gælder fprtrydelsesretten.
Er der derimod tale om en kode til et spil forsvinder fprtrydelsesretten jo naturligvis når du har fået koden.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Vestergaard:
"Som køber har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du kan gøre brug af det købte. Hvis du har taget det købte i brug, gælder fortrydelsesretten ikke mere."

Det er klodset skrevet, og ikke efter reglerne.

'Som køber har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du KAN gøre brug af det købte.' - Det er jo den dag du modtager den fulde vare, og det er HELT korrekt. Hvis en del af varen sendes senere end resten, er det den sidste leveringsdato der gælder for hele ordren. - Så det er jo rigtig nok, men ikke let forståeligt.

'Hvis du har taget det købte i brug, gælder fortrydelsesretten ikke mere.' - ette er noget vrøvl. På nær på særlige varer gælder fortrydelsesretten altid. - Men varen skal værdisættes, og kan godt værdisættes til 0 kr. - Men det SKAL være en vurdering fra gang til gang!

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu vil jeg lige slå fast at det ikke er hos mig der står det, men jeg har set det hos nogle af vores konkurrenter. Og så undrede jeg mig over formuleringen.

Men da jeg ikke er Jurist så søgte jeg egentlig bare svar på hvordan Juraen så på denne formulering.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)