samme svar faktisk. Du skal ha dit regnskab på plads, og det virker det ikke til at du har. Det vil være ret vigtigt for en let lukning - der skal du bla.a redegøre for lager og aktiver og andet i den nye lukke"blanket"
Du vil fra start ha haft en konto der hedder privat indskud i status. Den har lydt på 30.000 kr så. Modkonto har været bank på 30.000 kr
Så har du brugt 20.000 kr på "ting" og dermed udgifter 20.000 kr og bank står på 10.000 kr.
Privat indskud er stadigt 30.000 kr som du kan hæve til dig selv - men du kan jo aldrig hæve flere kontanter end der er. Det du hæver til dig selv udløser aldrig skat
Det du har købt for de 20.000 kr man så være rene udgifter (abonnement o.l.) men kan også være varer og computer og andet. Det skal du nu købe ud til dig selv igen - eller sælge til 3. mand før du kan lukke. . De penge du får ind der, går jo så i banken, og dermed bliver der flere penge du kan hæve til dig selv og nedbringe det "lån" virksomheden har på 30.000 kr som står som privat indskud.
Jeg synes du skal bruge 500 kr på lige at få checket dit regnskab hos en økonomiperson. Flere tilbyder det til 400 kr for en time og hvis alt er OK klares det let på den tid, og du får overblik over hvad du kan tage ud. Prøv evt http://1264.dk
vh John H