Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personfølsomme oplysninger dankort

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Måske underligt spørgsmål. Men hvis jeg køber et par bukser i en butik, og vi siger at min veninde returnere dem for mig. Og hun får overført pengene til hendes dankort. Hvilken del kan en tøj butik så se af hendes oplysninger ? Hendes fulde navn ?? Eller kun hendes konto nummer ?? Ja jeg undre mig bare om hvor meget man er overvåget

Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Og mener ved f.eks bogføring .. Og når de skal indsætte pengene på hendes konto/ nets. Hvilken dele af hendes kortoplysninger har butikken afgang til ? Hendes fulde navn? Dankort nummer ? Konto nummer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt kan du jo ikke bare lade penge gå til en konto du ikke ejer ved returvarer -Så helt spørgsmålet er mystisk. De skal jo gå til dig, ellers er det jo en gave mellem jer som kan udløse skat/gaveafgift

Butikken ser ikke direkte bruger ved overførsel, men vil normalt ikke bare føre tilbage til anden konto end den der er købt via - for at undgå svindel. Jeg tror du undrer dig over en del andet - end  hvor meget man er overvåget - for nu at være helt ærlig - jeg tror rent ud sagt du er ude på numre Stick out tongue

Blandt shops og banker er det kendt f.eks. at nogen køber godt ind -trækker over - kreditor eller bank lukker konto - vare returneres og penge ønskes til anden konto. Jeg siger det slet ikke er det du har i tanken, men det er det som gør at shops normalt KUN returnerer penge til samme konto der betaltes fra for varen - og i øvrigt vil mange netbanker automatisk sige fejl, hvis modtager navn - og konto nummer slet ikke stemmer - når man så laver manuel overførsel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John. Man kan ikke engang trække over på mit kort, jeg har visa. Det var blot en undring. Der står jo heller ikke på min kvittering fra h&m hvad jeg hedder, så det undre mig hvis de skulle følge op på det. Jeg har tit returneret varer hvor min mor/ veninde har byttet det for mig uden problemer. Jeg var bare nysgerrig om hvor meget en butik kunne se når de tilbageførte penge til en :-)

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at det er en fysisk butik du returnerer til? Jeg ved ikke noget om hvad der logges online ved butikkerne i forbindelse med kortkøb, men i en fysisk butik logges der ingenting. De gamle dankortterminaler gemte betalinger indtil næste betaling blev kørt igennem, men ellers intet. Hvis du kigger på din bon står der fx 4571 xxxx xxxx 1234 og intet andet. Mere kan butikken heller ikke se. De sender en forespørgsel på dit kort ind til fx Nets, som så verificerer om pengene er der eller ej og så godkender/afviser den købet. That's it. Butikken ser intet. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)