Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import, toldtrif, fragten med i told. Begynder spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos. 

Jeg har startet min virksomhed op sidste år, og læst en masse ang import. men har lige nogle spørgsmål jeg gerne vil have en 100% forstående svar på.

Det er første gang jeg nu har importeret varer hjem.

Spørgsmål 

1. Skal man betale told af fragten ?, i så fald, er det så den told sats efter varens tarif kode eller er der også en tarif kode for fragt?. (moms skal betales af fragten.)

2. Skal det indberettes inden jeg sælger det, eller skal det indberettes i mit moms kvartal.?

3. Hvis man ikke kan finde en korrekt tarif kode for noget plastik er det så kategorien andet. eller skal man kontakte skat pr. telefon og hører hvad de har at sige?.

Håber i kan bekræfte med 100% korrekt svar på "almindelig" sprog. 

Tusind tak - Jacob.

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Told betales af hele faktura værdien incl fragt. Fragtprisen lægger du oveni vareværdien.

2) Du skal ikke betale moms af fragt ved import.

3) Det skal indberettes i moms kvartalet.

PS. din spæditør og/eller post danmark klarer normalt alt indfortoldning.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for den info med fragt og momsen.

Bruger ingen speditør da det er småt start import i op til 200 enheder kun. - Men har modtaget mine varer med Fedex, og DHL hvor der er papir med, men ingen papir der viser noget om fortoldning osv i DK. - så skal jeg vel gå ud fra jeg selv skal indberette det. ?

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ps. vær opmærksom på importmoms! Det er noget du skal indberette, dog ikke betale.

Hvis der er tale om om småvarer til mindre beløb, så er er der en del regler du kan følge og muligvis blive fritaget for told. Tjek evt. http://www.toldpriser.dk/ ud.

DHL, Post DK og de andre tager normalt et mindre gebyr for indfortoldning. Jeg ville kontakte dem for at forhøre mig. Hvis de ikke har indfortoldet, og dine varer er toldpligtige, så skal du naturligvis gøre det.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Importmomsen har jeg styr på - men tak :)

Jeg troede kun at de told regler galte hvis det var køb til privat brug :)?  - så altså at man skulle betale told uanset hvad, når det var med henblik på videre salg.

Vil det sige jeg ikke skal betale told når mine varer koster under de tilladte 1150kr. ? 

Men derimod kun moms ?

Skal man så slet ikke gøre noget med hensyn til told.?

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har bestilt 200 enheder (formoder det er plastenheder), med henblik på videresalg - så skal de indfortoldes. Jeg går ud fra at den samlede fakturaværdi er højere end 1150 kr., og SKAT vil mulgvis anse de 200 enheder som én samlet import.

Der er nok en del individer som forsøger at undgå told ved at påstå at det er 200 forskellige varer/pakker og vælger derfor ikke at indfortolde, meeeen, det kan give bagslag senere hen.

Hvis du har bestilt for 5000 kr. plastik varer + fragt 500 kr, så er det de 5500kr. som er toldpligtige.

Uanset hvad, når du fortolder så vil du modtage et udlæg fra skat om du skal og evt. hvor meget told der skal betales.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,
Det er helt korrekt hvad IndieIndie nævner. Må jeg høre hvilke produkter du har i sinde at importere?


Vi tilbyder nemlig gode priser på både solbriller og telefon tilbehør. Se mere på: www.kjaertrading.dk - måske det var en mulighed hvis du ikke selv er helt tryg ved at importere endnu.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers tak Kristoffer Kjær, kan se vi har gang i noget af samme stil. :)

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at fange den her.

Jeg har købt 

200 enheder af plastik + fragt til en pris under 1150 kr. ved en producent.

100 enheder af plast/metal + fragt til en pris under 1150 kr. ved en producent.

50 enheder af plast/metal/kemi + fragt til en pris under 1150 kr. ved en sælger.

Alt sammen er fra forskellige firmaer forskellige varer. ikke i nærheden af hinanden. bestilt og modtaget på forskellige tidspunkter. skal alt det hører under en og samlet pris så vi kommer over de 1150 og dermed skal der betales told, eller skal man antage alt som under 1150 kr. - Vil have det lovlige korrekte svar. men Hellere ikke snyde mit firma for at kunne spare penge (det skal dog stadig være registreret lovligt) 

Udregningerne er jeg også helt med på :)

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

I så fald skal du betale 0kr i told, hvis varerne er fra forskellige leverandører og forskellige fakturaer, og den enkelte faktura-værdi er under 1150 kr. eks levering mener jeg. Du bør være opmærksom på, at varer skal fortoldes, uanset om der er told på eller ej. Ved fortolding vil din importmoms ligeledes blive udregnet.

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)