Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indskud Aps

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Mit spørgsmål gå på; Er det muligt at indskyde ekstra kapital i et aps, uden at skulle lave dokumenter på det ?

Der er tale om et mindre beløb som magler denne måned og det er ligemeget om jeg får beløbet tilbage. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 47
Fra  www.smartesikkerhedssko.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal bare bogføres som en mellemregning mellem dig og firmaet, men du må ikke gøre det omvendt, altså låne af firmaet

Haventa.dk har Skandinaviens største udvalg af smarte sikkerhedssko. Altid fragtfrit i DK! Ingen gebyrer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

skulle måske tillægge at du skal tage rente som skal svare til markedsrente , nok 6-15% som dag til dag rente, og det derfor kan være klogt lige at lave en anfordringslåne brev mellem dig og selskabet der bare siger - anfordring(opsige helt kort) og rente x% som du kan vise hvis nogen spørger

Du skal beskattes af renten som person af renten men har fradrag for det i selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen,

Kender godt til det med et "lån" mellem ejer og virksomheden til en markedsrente, men er det ikke muligt at indskyde et mindre beløb som en kapitalforhøjelse , da jeg ikke er interesseret i at få pengene ud igen . 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er muligt men jo lidt mere arbejde da du skal har generalforsamling og registrere forhøjelsen via virk.dk - men vist er det muligt. Jeg ville ofre en revisor til at bringe det på plads, men du må skal godt selv så alle veje er åbne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for fuldstændighedens skyld skal nævnes at du kan yde et tilskud til dit ApS. Ulempe at beløbet skal tillægges den skattepligtige indkomst i ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik - Hvis man låner sit ApS penge (rente osv) og tilbagebetaling KUN skal ske hvis der tjenes penge på et projekt, og går projektet i vasken, så er pengene aftalt tabt (non-refundable med mindre det sker i indtjening fra projekt xxx) - vil de penge så på nogen måde giver fradrag for långiver når det konstateres tabt og hvis - er det så som tab på kaptialindkomst eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen ,

Lige en forlængelse af mit spørgsmål; 

Er der nogle problemer i - hvis andre privat personer eller andre ApS´er yder lån til virksomheden - er der noget suspekt i det ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

andre privat OK - derimod er det ikke givet det er OK at ande ApS gør det hvis ikke långivning er en del af deres formål - det må det andet ApS undersøge

Husk hvis du selv som hovedaktionær låner selskabet penge skal der aftales markedsrente

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John :)

Er der forskel på, hvis jeg som ejer(hovedaktionær) eller en anden privat person yder et lån til selvskabt?  Er det samme regler og procedurer med markedsrente og lånedokument 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)