Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne links i nyt vindue på Amino

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Cefas Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på, det her er den rigtige kategori. Hvis ikke, undskylder jeg på forhånd.

Jeg skriver for at foreslå, at Amino ændrer indstillinger for links, så de åbner i nye faner/vinduer i stedet for i det samme.

Hvis du klikker på www.dr.dk nu, så kommer du til DR's hjemmeside i dette vindue. Ofte vil du læse det, der er henvist til, og så ellers lukke vinduet/fanen. Det betyder, at du skal være en særdeles vedholdende person for at åbne Amino.dk igen, finde den rigtige tråd, åbne den, og besvare det indlæg, der linkede til DR til at starte med.

Hvis linket i stedet åbnede i et nyt vindue/på en ny fane, ville du læse indholdet, lukke DR's hjemmeside og være tilbage i den tråd, linket kom fra. På den måde er det mere sandsynligt, at du faktisk skriver en kommentar i tråden.

En ændring af indstillingerne for links på Amino vil komme alle til gavn - de spørgende vil få flere svar, og Amino vil få mere aktivitet.

Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Dentatours Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

Den person, som opretter et indlæg kan selv vælge, hvordan links skal åbne :)
Nu bruger jeg selvfølgelig min egen hjemmeside som eksempel, men se nedenfor:

www.dentatours.dk  <- nyt vindue 

www.dentatours.dk  <- samme vindue.

Du gør det ved at trykke på den lille kæde i venstre hjørne. Dér kan du så vælge, hvordan du vil have linket vist.

Håber at det svar hjalp dig :)

Med venlig hilsen
Frederik Hejnfelt 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Frederik siger, kan den der opretter et indlæg selv vælge.

Jeg tror, at grunden til det ikke er default er, at folk forventer at linket åbner i det vindue du er i, og det er skidt brugerflade-design, at ændre på, hvad der er normal forventet opførsel.

Hvis du som bruger til ha at et link skal åbne i en ny tab, kan du holde ctrl nede når du klikker på linket, så åbner det i en ny tab.

Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Cefas Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Smart, det vil jeg gøre i fremtiden :)

Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Cefas Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej atheist

Ja, jeg højreklikker selv og åbner i ny fane. Jeg tænker bare, at ikke alle brugere af Amino er lige IT-vante, og at nogle af dem derfor aldrig får svaret på det indlæg, hvis link de klikkede på. Men med Frederiks metode kan jeg i hvert fald sikre, at det ikke sker for mine egne indlæg.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)