Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Masser af henvendelser, men folk booker ikke!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg fotograferer på fritidsplan, og har på facebook reklameret lidt for mit arbejde.
Jeg har fået masser af henvendelser, 50+ har skrevet til mig og virker interesseret, MEN - kun 4 har slået til og booket mig.
Jeg sælger mig selv meget billigt her i starten, langt billigere end mange andre fotografer gør, og selvom folk virker interesseret og siger de vil vende tilbage, så hører jeg aldrig fra dem igen, hvad gør jeg mon galt?  Hvordan får jeg handelen i hus? 
Har I nogle gode råd? :)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mich

Jeg har selv fotograferet på fritidsplan. Jeg var 13 år og elskede at tage billeder lige såvel som jeg var elskede at sælge dem igen. I starten var det lige som du beskriver, en sej kamp før der kom bid. Der kom rigtig mange henvendelser men ikke særlig mange ordre. Rimelig hurtigt gik det op for mig, at jeg blev nød til at reklamere noget mere for mine ydelser. Jeg begyndte så småt, at lave visitkort og flyvers som jeg så delte ud foran lokale supermarkeder og i lokale postkasser. Efter som det virkede og jeg fik flere og flere henvendelser som faktisk blev til ordre, kunne jeg godt se fornuften i at bruge tid og penge på markedsføring. Jeg lavede en hjemmeside, hvor jeg reklamerede med de billige priser og de forskellige pakkeløsninger jeg kunne lave. Og også her gik det hurtigt med stigningen af ordre. 

Et råd jeg vil give dig er, at du bruger noget tid, energi og eventuelt penge på at markedsfører dit arbejde. Lav evt. en hjemmeside, nogle flyvers også er det jo rigtig fint, at du allerede bruger facebook, der kan du jo evt. lave nogle konkurrencer hvor man kan vinde dine fotografiske egenskaber til en begivenhed.

Med venlig hilsen,

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det handler om mange folk er nysgerrige og skal hører hvad du kan og andre henter en pris til sammenligning, oplever det rigtig tit selv når jeg har givet tilbud det måske 2 ud af 5 som reeelt er seriøse det må du tage med i beregningen. Og så få lavet en masse flyers og del dem ud alle tænkelige steder så skal der nok komme skub i forretningen.

Vh Jacob

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de virkelig gode råd! Jeg går straks igang! :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mich

Mit bedste råd: Følg op på henvendelserne. 

Jeg har i mange år været for dårlig til at følge op på de henvendelser, jeg har fået. Det skyldes flere ting; blandt andet at der har været nok at lave. Men i år ansatte jeg så en medarbejder og fik tid til at følge op på de henvendelser, jeg løbende fik. Jeg erfarede, at henvendelserne faktisk i 80 % af tilfældene endte med at blive til ordrer, når jeg fulgte op - for typisk havde kunden bare glemt alt om det eller bare ikke lige haft tid. 

Skriv derfor ned hvem, der har ringet, hvornår, i sidst har været i kontakt samt hvad henvendelsen drejede sig om. Og følg op ugentligt eller efter aftale. 

Naturligvis vil nogle af henvendelserne ikke blive til salg, da kunden måske har fundet en anden leverandør, men så kan du jo passende spørge, hvad der fik kunden til at vælge anderledes.

For halvanden år siden fik jeg at vide, at min (dengang) lave timepris virkede for utroværdig, så jeg satte prisen op til det dobbelte og solgte ... det dobbelte. En feedback jeg aldrig havde fået, hvis ikke jeg havde fulgt op på en kunde, som dengang ikke købte noget, men som for nyligt fik brug for vores services. 

Jeg håber du kan bruge mit svar.  

Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.... 

Riiiigtig mange er egentlig bare nysgerrige på om de kan få gratis billeder og bruger man sit konfirmationskamera og laver gratis billeder for folk ødelægger man det for dem som har investeret rigtig mange 1000 kr i deres udstyr, hvilket de har investeret i for at levere varen  i kvalitet og ikke kvantitet.

Hvor jeg bor er der vel rundt regnet 80% kameraejere og 20 % rigtige fotografer, som forsøger at leve af deres passion. 

For at komme til dit spørgsmål, så kan henvendelserne være meget forskellige, fra andre kameraejere der er interesseret i hvad du laver  til fotografer der gerne lige vil snuse på hvad du laver på deres "mark " ;)  det er et fag der er meget konkurrence i ... så mit råd til dig kan være ... sørg for at levere en super vare, lad være med at kopiere andre men find din egen stil, så vil henvendelserne blive mange OG seriøse ...

Ønsker dig al mulig held og lykke med din passion

mange hilsner

Elizabet

Fotograf  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mich E

Jeg er enig med Kasper i at det vil være en rigtig god idé at følge op på henvendelserne. Derudover hjælper det måske at sætte dine tal lidt i perspektiv. Når du har fået 50 interesserede har du sikkert nået en målgruppe på ca. 500 mennesker. Ud af de interesserede henvendelser har man en tommelfingerregel der siger at højst 10 % ender med at købe. Dvs. de 4 salg du har fået er helt normalt.

Måske skulle du overveje at give mere. Mennesker kan godt lide at købe, men de køber helst hos folk de kender, kan lide og har tillid til. Ved at give din målgruppe værdi, så lærer den dig og dit arbejde at kende og du etablerer den tillid der skal til for at købe.

Personligt er jeg ikke meget for at bruge prisen som konkurrenceparameter. Måske skulle du overveje en strategi hvor du har en pris der svarer til den kvalitet du leverer og tilbyder noget af dit arbejde gratis.

Online kan du fx også lave en fotoblog hvor du udstiller dine billeder med en tekst til.

På Facebook er det vigtigt at du dyrker dine relationer og viser hvad du er god til. Lad være med at sælge til dit netværk før du kan se hvilket behov den enkelte relation har.

Håber du kan bruge mine indspark :)

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)