Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles Patentdomstol? Nej eller Ja?

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK#

Jammen hvad har vi gjort indtil nu? problemerne kommer først når der er tale om vi skal med eller ej

så jeg syntes stadig vi skal vente og se, vi kan altid komme med. men stemmer vi ja kan vi ikke komme ud af det igen  

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

BroncofanDK#

Jammen hvad har vi gjort indtil nu? problemerne kommer først når der er tale om vi skal med eller ej

så jeg syntes stadig vi skal vente og se, vi kan altid komme med. men stemmer vi ja kan vi ikke komme ud af det igen  

Indtil nu har reglerne retssituationen været anderledes fordi patenter dækkede et mindre geografisk område, og mht om man købte fra en dansk eller en svensk virksomhed var der meget begrænset forskel. Der er stor forskel om du løb en patent risiko på dit salg til Tyskland eller på dit salg til 25 lande i EU. Da tyskerne udgør ca 25% af befolkningen så er risikoen ved at være udenfor blevet firedoblet. 

Denne forskel svinger i Svenskernes favør ved et nej, ligesom vi ikke er med til at forme retsgrundlaget ved et nej. 

Jeg mener at fordelene ved at være med og ulemperne ved ikke at være det repræsenterer et kæmpe misforhold - jeg synes det er et kæmpe problem hvis mit firma skal påtage os ekstraordinær risiko ved at handle med danske underleverandører. Det er et minimalt antal firmaer der har fordel af at være udenfor og et kæmpe antal det vi påvirke negativt, og jeg ser ingen grund til "at skyde os i foden".

Det er også vigtigt at forstå at ved et Nej er vi stadig en del af EPO. Hvis man som virksomhed udtager patenter står vi dårligere i at forsvare dem (det kan ikke ske i Danmark, eller med danske advokater men skal ske på et fremmedsprog). Samtidig vil dansk retspraksis ikke være relevant for regelsættet - fortolkningerne fra danske rådgivere vil være fra nogen der ikke har praktisk erfaring da de ikke må repræsentere virksomheder.

Danske eksportvirksomheder er i forvejen ekstremt pressede på konkurrenceevnen - specielt omkostningsmæssigt - og jeg synes ikke det er smart at gøre det dyrere at drive eksportvirksomhed fra Danmark, og det bliver konsekvensen.

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 5 (43 indlæg)