Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg annullere min ordre? (Bestilling af domæne, men ikke betalt endnu)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har bestilt et domæne og hosting plan på det her site: www.serveris.lv/en/home/

Grunden til jeg bestilte mit domæne herinde var det er en Lettisk .lv domæne jeg har bestilt. (Kunne ikke finde danske sider der tilbyder køb af .lv domæner)

Det er 2 dage siden jeg bestilte domænet og hosting planen.

Det fungerer således på www.serveris.lv at man bestiller sit domæne og hosting plan som man ca. 1 time efter kan tage i brug via de loginoplysninger man får via mail.
Derefter sender de en faktura til en med posten. Jeg har ikke modtaget fakturaen endnu.

Det er 2 dage siden jeg bestilte domænet og hosting plan. I mellemtiden har jeg opdaget at jeg ved en fejl er kommet til at købe det forkerte domæne.
Jeg vil derfor gerne annullere den bestilling jeg har lavet hos dem og undlade at betale regningen hvis jeg er i min gode ret til det.

Jeg har prøvet at skrive til dem, men det eneste de bliver ved med at skrive er at domænet allerede er registreret. De undlader at svare direkte på mit spørgsmål.

Mit spørgsmål er om jeg kan undlade at betale regningen, og så bare bestille et nyt domæne og en ny hosting plan.

Jeg har taget domænet i brug og installeret wordpress på det. Andet har jeg ikke gjort.

Men ja... Nogle som kan fortælle mig hvordan reglerne er på området? Er jeg forpligtiget til at betale den regning de sender når det kun er 2 dage siden jeg foretog bestillingen af domænet.

Med andre ord, kan det passe det ikke er muligt for mig at annullere ordren hvis jeg har modtaget login oplysninger til .FTP server etc, men ikke betalt for noget endnu?

Jeg betaler naturligvis bare regningen og køber et nyt domæne hvis det er, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan lovgivningen er i denne her situation.

Vh
Tobias



 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Flairshare.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Hvis det er en regning under 200 kr. så bare betal den. Det er god stil nu hvor du sådan set har benyttet dig af deres service. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har bestilt en ydelse, som de har leveret. Domænet er bestilt specifikt til dig. Efter min bedste overbevisning, så kan du ikke komme uden om den bestilling. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså. - Hvis du som privatperson har bestilt noget online, har du 14 dages fortrydelsesret, med mindre du TYDELILGT er blevet gjort opmærksom på, at denne bortfalder... Hvilket kunne være tilfældet her, da de jo først bestiller når du bestiller, så det er jo en special-fremstillet vare. - Men altså... Du skal tydeligt være gjort opmærksom på, at du IKKE har fortrydelsesret.

Har du bestilt som firma er det deres betingelser der gælder. - Dem har du sikkert accepteret da du bestilte.

Og da det er Letland... Går jeg her ud fra... - Så er det samme regler.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Carsten skriver, er et domæne er en specialvare der ikke (umiddelbart) kan sælges til anden side, og er derfor ikke omfattet af reglerne for returret.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Som Carsten skriver, er et domæne er en specialvare der ikke (umiddelbart) kan sælges til anden side, og er derfor ikke omfattet af reglerne for returret.

Men det kræver at der TYDELIGT, under bestillingen, er gjort opmærksom på dette... - Og DEN kunne MÅSKE redde ham..... Men altså... Hvor lang tid er 200 kr. værd?

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Domainet kan du ikke slippe udenom da det er et produkt de har specielt til dig som ikke kan gensælges

men det er muligt du kan genbruge hostinplanen

til et nyt domain

derved mister du kun beløbet til domainet

Tilmeldt 9. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarerne. Jeg betaler bare regningen og køber et nyt domæne og hostingplan 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)