Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Screen scraping og sammenligning af priser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt i andre tråde her på siden men ikke fundet svaret - kun diskussioner om hvorvidt det er hensigtsmæssigt at bruge eller ej - så derfor må jeg hellere spørge her.

Hvis jeg har en side, der sælger kager må siden kagepriser så screen scrape min side med henblik på at sammenligne mine og andres priser? Jeg er med på at jeg fx kan blokere for kageprisers robot hvis jeg ikke ønsker det og i bund og grund er det jo også det søgemaskinerne gør for at min side kan blive synlig dér hvilket de fleste selvfølgelig er glade for - men hvad siger reglerne om dette uden accept? Hvis dem bag prissammenligningen har tid nok kan det jo også gøres uden screen scraping men ved bare at surfe rundt på de forskellige sites og copy/paste priserne og det kan der jo ikke blokeres for men hvad er mulighederne så hvis man ikke ønsker sammenligning eksempelvis hvis man ikke mener sammenligningen er retvisende pga forskelle i produkter?

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligger jo offentligt tilgængeligt så ja det må de gerne.

Du kan jo bare blokere deres bot, så ville de ikke kunne hente oplysninger fra din side.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)