Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

platform eller programmering?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Nu er det vist MVVM der er hot Big Smile

Mjaeh, det virker for mig som om at man har gjort det samme med test-metoder, hvor man blot har lavet et akronym for noget man har gjort længe.

MVVM eliminerer jo heller ikke controllere konsekvent, så det er jo bare en anden stil af MVC Wink

Lundsby:
Det kommer selvfølgeligt an på sproget man sammenligner med, f.eks. i forhold til PHP, så er det alt andet lige så meget nemmere at refactorer et C# projekt end et tilsvarende PHP projekt

Ikke forstået. Hvorfor er et C# projekt nemmere at refaktorere end et PHP projekt?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

MVVM er nu mere til desktop udvikling med WPF - ikke så meget til web udvikling.

Med hensyn til refaktorering er det min erfaring (personlig) at det er nemmere at lave noget lort i PHP end det er i C# - da den har en mere naturlig adskillelse af data/logik/præsentation.

Står man i en refaktoreringssituation er det dog klart at der er gået noget galt (ellers ville man vel ikke gøre det) og så kan det være ligegyldigt om lortet er lavet i C# eller i PHP. 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Med hensyn til refaktorering er det min erfaring (personlig) at det er nemmere at lave noget lort i PHP end det er i C# - da den har en mere naturlig adskillelse af data/logik/præsentation.

Jeg er ikke umiddelbart enig - det er vel op til udvikleren selv at sørge for at adskille lagene korrekt? Dårlige udviklere skriver dårlig kode.

B. Hvarregaard:
Står man i en refaktoreringssituation er det dog klart at der er gået noget galt (ellers ville man vel ikke gøre det) og så kan det være ligegyldigt om lortet er lavet i C# eller i PHP. 

Enig.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Lundsby:
Det kommer selvfølgeligt an på sproget man sammenligner med, f.eks. i forhold til PHP, så er det alt andet lige så meget nemmere at refactorer et C# projekt end et tilsvarende PHP projekt

Ikke forstået. Hvorfor er et C# projekt nemmere at refaktorere end et PHP projekt?

Det er pga. det stærke typesystem, der gør at når man har noget erfaring, bliver compileren et sikkerhedsnet, der sikre at ens ændringer i laver kuk i den. Det kan være lidt svært at forstille sig, hvis man ikke har rodet med den slags før, men effekten er enorm.

Tirsdag aften/nat lavede jeg på en 4 timers tid, mere omfattende refactorings af CloudSprout/Shop7, end der blev gjort på en hel uge, i det sidste PHP projekt jeg var konsulent. Ikke fordi programmørerne ikke kunne deres kram, men pga. compileren.

Pga. de stærke typer er det også muligt at lave en masse fed tooling, så man kan lave automatiserede refactorings. Selvom PHPStorm prøver noget af det samme, så blegner det totalt i forhold til Resharper, selvom det er samme firma der udgiver begge produkter. Igen årsagen er de stærke typer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

B. Hvarregaard:
Står man i en refaktoreringssituation er det dog klart at der er gået noget galt (ellers ville man vel ikke gøre det) og så kan det være ligegyldigt om lortet er lavet i C# eller i PHP. 

Enig.

:-) uha, den slags skal man passe på med at sige højt, hvis Onkel Bob kunne læse dansk, er jeg bange for at I var kommet over knæet. Selvfølgeligt er vi alle ansvarlige professionelle der konstant refactorerer. Kan i øvrigt varmt anbefale hans bog Clean Code, der ligesom en del andre forklarer hvorfor man selvfølgeligt refactorer konstant.

I store projekter med lang levetid, har refactoring, en særlig rolle, fordi at jo flere mennesker man sætter på et projekt, jo større indsats skal der bruges på at ensarte og rydde op. Det er i min erfaring, de projekter der ikke forstår dette der ofte må skrottes efter noget tid, hvor udviklerne, må indrømme at nu er projektet blevet så mudret at det er nemmere at starte forfra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede med at kode PHP (til web udvikling) for flere år siden og kunne dengang ikke forestille mig at finde et bedre alternativ - ja jeg var nærmest direkte ASP.NET modstander. :-) Jeg var/er rigtigt glad for C#, men holdt mig stadig til PHP fordi jeg ikke kunne finde mig til rette med ASP.NET. Da ASP.NET MVC udkom, lod jeg mig friste og må indrømme at jeg ikke har set tilbage siden - det var den perfekte blanding af mit favoritsprog C#, favorit IDE Visual Studio, og måden cshtml (og nu razor) minder om det jeg var vant til ved PHP (og i retrospekt det eneste der holdt mig til PHP). 

Om ASP.NET MVC er nemmere at refaktorere end PHP, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke nåede at arbejde på store nok projekter i PHP til at der var behov for det helt vilde refaktorering. Jeg føler mig dog langt mere produktiv med ASP.NET MVC end jeg gjorde med PHP, men det kan skyldes at jeg er en bedre C# programmør end en PHP programmør - og at jeg er blevet ældre og har fået mere erfaring. :-) 

Siden da er der naturligvis bygget en masse på og mit "boilerplate"-projekt inkluderer:
ASP.NET MVC / Web Api
Angular
Require
Breeze
osv. 

Efterhånden ligger halvdelen af mit kode som Javascript og jeg overvejer efterhånden at gå over til TypeScript. :-)

Jeg vil mene det i bund og grund i dag er et spørgsmål om smag og behag. Jeg har i løbet af de sidste par år bygget mine processer og arbejdsgange op omkring ASP.NET MVC og Visual Studio - og det sidste års tid Javascript - så det er det der virker bedst for mig.

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)