Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje bolig ud til mig selv?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende:

Jeg er blevet tilbudt at administrere udlejningen af en ejendom med tre lejligheder. Planen er at leje hele ejendommen som virksomhed, herefter skal boligerne så udlejes hver for sig. Det twist der kan være på sagen er at jeg selv bor i den ene bolig og ønsker at blive ved med det.

Er det lovligt at leje en ejendom som firma og så leje ud til sig selv?

Vh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

For du skal få godt svar kan det være nyttigt at vide om du er personlig virksomhed eller et selskab /type ApS

generelt gælder at for ejer/hovedaktionær er der skarpe regler for hvad lejen skal være, men her er der vel tale om at du forsætter til uforandret leje som vel er markedsmæssig. Du kan nok med fordel i hele din opsætning lade en revisor se med på opsætningen og gennemse for risici og han kan også sige om der er noget skattemæssigt hensyn når du lejer ud til dig selv - i en opsætning hvor din virksomhed/selskab Lejer ejendommen (ikke ejer) og så lejer ud til dig som ejer forsat

Se om der kommer fine svar eller tag trods alt råd fra en revisor eller jurist om HELE opsætningen - så du ved hvad risiko du evt påtager dig i den lejekontrakt du skal indgå med ejer for hele ejendommen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)