Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke på populært anvendt ord.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære Mikkel,

Det var så lidt - jeg føler min vurdering af dit indlæg er i overenstemmelse med den forklaring af stjernesystemet du lige har givet.

Dit indlæg er baseret på dine egne holdninger omkring emnet, og kommer med intet belæg eller begrundelse for din påsat omkring det ikke er muligt. Derudover, så mener du, at hvis jeg vil hedde noget unikt, så må jeg selv finde på et navn ← Dette har intet med trådens emne at gøre. 

Tråden omhandler varemærke-registrering af et selvopfundet ord som dog bliver anvendt i en mindre udstrækning af udøverne inde for branchen - og endvidere, hvad en eventuel registrering af sådan et ord vil betyde. 

IKKE omkring hvorvidt jeg (min virksomhed) vil hedde noget unikt. En klar misfortolkning af tråden.

Deraf har du fået 1 stjerne fra mig. 

Næste gang du føler for at hijack en tråd for at forklare om stjernesystemet, så vær venlig at start din egen tråd ang. brugen af dette.
Og, næste gang du ændrer overskriften på en tråd, så giv venligst en forklaring på dette, da din nye overskrift er en fordrejelse af trådens emne. 

Det er nu engang sådan verden hænger sammen i følge dig. Du kan ikke komme med en definitiv påstand om hvordan verden virker, da opfattelsen af verden er en social konstruktion der bliver skabt gennem interaktion. Dette kommer dog an på den enkeltes epistemologiske standpunkt, selvfølgelig.
 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Millard:

Altså det jo set før, at folk har patenteret eller registreret varermærker, som allerede har været udbredt. Fx det med at bruge en hvid baggrund på sine produktbilleder.

Det skal siges at den en meget lille branche, og ordet er som sagt et hjemmebrygget ord, som de fleste inde for branchen bare har valgt at kalde sig, andre inde for branchen kalder sig noget andet.

@Mikkel - når du siger "selvfølgelig kan du ikke det" - hvor har du den information fra? Jeg har kigget en del rundt efter hvad man kan, og ikke kan.. men det ser ud til du har et stykke information som jeg kunne bruge - vil du evt. sende et link som understøtter din påstand?

Hvid baggrund, få lige fakta korrekt på den. Det er nok 100% sikkert Amazon's patent du snakker om. Det er bare en del af det. Det er lys sætningen OG den hvide baggrund der udgår deres patent på dette. Ikke bare en hvid baggrund. Hvis det ikke er Amazon's patent du snakker om med hvid baggrund, så vil jeg da meget gerne høre om hvilket patent det er du snakker om.

Du skriver selv at de fleste indenfor branchen kalder sig det.

Hvilket gør dine muligheder for at få det registeret som varemærke meget lille, da det jo så er et meget udbredt ord at kalde sig i branchen, og deres kunder bruger det jo nok også så.

I tilfælde af du vælge at forsøge at få det som registeret varemærke , så skal du være klar over at hvis det faktisk lykkedes dig, så kan du ende med at miste status en igen pga. at ordet er / bliver almindeligt brugt.

Ord som Nylon, mærkat, eternit, grammophon og jeg mener også ordet spinning har mistet sin varemærke status pga. det er almindeligt brugt, selvom det faktisk startede med at være et produkt.

Så hvis du ikke aktivt undgår at ordet bliver almindeligt brugt  (hvis det lykkedes dig at få det registeret, tvivler dog meget), så kan du risikere at det mister sin unikke status og derved kan bruges af alle som det jo allerede bliver i branchen. 

Du kan søge mere om degenerering på google og læse en masse omkring det :))

* Ordet "INDIVIDUEL" , det er korrekt det er et registeret varemærke. Det er dog et ord som du kan skrive alt det du har lyst til; DOG ikke hvis du vælger at kalde dit produkt noget der har navnet INDIVIDUEL og har betydning for deres registerenig (i det her tilfælde er det kontakt og sensore de har med at gøre). I det tilfælde er det ikke som sådan ordet der er registeret varemærke det er ordet brugt i deres felt der er. Hvilket også er derfor du ikke får et brev fra deres advokater fordi du har skrevet ordet, gør du hvis du kalder en afbryder kontakt for noget med deres varemærke i.

Jeg gider ikke sidde og finde lov og paragrafer frem til dig, tag den med en advokat, men du skal ikke forvente at et almindeligt udbredt ord i branchen kan registeres (selvom branchen er lille), hvilket jeg må sige er forståeligt, for du har ikke mere ret til ordet end de andre har på nær ham / hende som faktisk fandt på ordet i første omgang (hvilket jeg har forstået ikke er dig selv).

# Mine udtalelser her skal ikke tages som LOV og kan indeholde fejl, det er bare hvad jeg har erfaret når jeg har snakket med forskellige personer omkring emnet, derfor få altid en ekspert på området til at se på sådan noget.  :))

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ah, se - trods den passiv-aggressive fremgangsmåde, så er det præcis sådan noget her jeg er ude efter. Tak for hjælpen! 

Beklager jeg ikke lige har læst igennem det ang. Amazons patent, det var nu ment som et hurtigt argument for, at banale ting også kan patenteres, dog et svagt et ima.
 

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du er ude på. Området indeholder mange juridiske gråzoner, og det er næsten umuligt at give et præcist svar uden kendskab til de konkrete detaljer.

Nogle af de andre svar i tråden har nogenlunde beskrevet hvordan tingene forholder sig med registrering af varemærker hos PVS/OHIM. Varemærket skal kunne gengives grafisk, have særpræg og det må ikke have beskrivende karakter (fx Gågadens Grillbar). Det KAN udelukke det ord, du tænker på.

Et vigtigt alternativ til hertil er dog ibrugtagning - altså det, at opnår varemærkeretten uden at registrere et varemærke hos OHIM/PVS. For eksempel "Gågadens Grillbar" - sendte man ansøgning til PVS om at få navnet registreret som varemærke, ville man få afslag, da navnet er beskrivende. Men åbnede man i stedet en grillbar i gågaden, hængte et skilt med navnet 'Gågadens Grillbar' ovenpå, markedsførte sig som 'Gågadens Grillbar' osv. - så ville man opnå varemærkeretten til navnet+logoet, og ingen andre kunne bruge det erhvervsmæssigt.

Nu ved jeg ikke, hvilken branche du er i, men jeg tør påstå at man kan opnå uregistreret dansk varemærkeret til ethvert udtryk.

Varemærkeret er dog relativt skrøbeligt, og det kræver en konstant indsats at fastholde den.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Millard:
Dit indlæg er baseret på dine egne holdninger omkring emnet

Nej.

Millard:
Tråden omhandler varemærke-registrering af et selvopfundet ord som dog bliver anvendt i en mindre udstrækning af udøverne inde for branchen

Modsigelse.

Millard:
og endvidere, hvad en eventuel registrering af sådan et ord vil betyde

Den vil ingenting betyde ... fordi ordet allerede bruges.

Du er ude på ballade, du forsøger at tiltuske dig retten til et ord som ikke er dit - det er ikke det systemet er lavet til.

Du er grov og ubehøvlet.

Du tuder når tingene ikke går din vej.

Tror du selv det er måden at bygge netværk på og overtale folk til at hjælpe dig?

Millard:
Det er nu engang sådan verden hænger sammen i følge dig. Du kan ikke komme med en definitiv påstand om hvordan verden virker, da opfattelsen af verden er en social konstruktion der bliver skabt gennem interaktion.

Hvorfor så i det hele taget spilde din tid her? Med alle de flotte ord du kender kan jeg regne ud at du som minimum har bestået det 14 dages kursus i videnskabsteori som alle højere uddannelsessteder pisker dig igennem, så du er sikkert meeeeget klogere end alle os med praktisk erfaring ... vi aner jo tydeligvis ingenting!

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det lader til du er et pragteksempel på en der har fået sin gag-ball galt et forkert sted…

Jeg er hverken ude på ballade eller ubehøvlet, og siger blot, at du ikke kan komme med en påstand om, at verden er sådan, bare fordi du siger den er på en bestemt måde.

"Med alle de flotte ord du kender" - jeg har ikke brugt ét ord, som flok ikke bør kende.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er det mindste i tvivl kan du jo læse varemærkeloven. her står at hvis du registrerer et ord som varemæreke  eller et ord med eller tegn direkte. så må andre ikke benytte det erhvervsmæssigt uden at betale dig herfor. 

det kan du læse lidt mere om her

du skal dog samtidigt være opmærksom på punkt 5 hvor der står at  du faktisk ikke kan forbyde andre at bruge et varemærke hvis det representerer en bestemt type arbejde. hermed kan du måske komme lidt i problemer. for hvis folk inden for branchen allerede bruger ordet som en betegnelse for deres arbejde, så kan du godtnok registrere varemærket men du kan ikke forbyde andre at bruge det. 

her er linket

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=140030#Kap1

mvh yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tak, yiced!

Se, Mikkel, dét er at svare på et spørgsmål ordenligt, og ikke lege Bukakke Master fra det Syvende Anal Dynasti.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om et selvopfundet ord, så vil det være ham der første gang anvendte ordret, som har retten til det.

Fordi det lykkes at få et varemærke registret, så er det ikke sikkert, at man får lov at beholde det. Man kan uden problemer få et kendt ord registret inden for en varegruppe. Hvis andre har benyttet samme varemærke inden for samme varegruppe inden registreingeb, så kan de fortsætte, men man kan forhindre, at andre kommer til.

mvh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej Mikkel og Millard

Jeg vil bede jer om at stoppe jeres fejde her i tråden, tag den over PM eller brug tiden på noget mere givende.

De bedste hilsner
/Brian 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)