Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges :-) køb af enkeltmands

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj derude.

Jeg står foran en udfordring. Jeg skal bruge en form for kontraktoplæg, hvor der skal fremgå ejerskabet i % over et firma. Jeg har købt mig ind i 30 % af et enkeltmands firma, og jeg vil gerne have noget på skift, hvis nu der var noget der ikke skulle gå efter planen.

Er der nogen steder hvor man kan finde en "færdig" kontrakt på nettet, eller skal man til en advokat og få den lavet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tevi:
Jeg har købt mig ind i 30 % af et enkeltmands firma,
noget er galt. Enkeltmands virksomhed er jo som navnet siger - enkeltmands og du kan ikke ha købt 30% fór det må man slet ikke¨

I kan ha aftalt at starte ny virksomhed - ex i I/S men du kan ikke ha købt 30% af en enkeltmandsvirksomhed og derfor er der med garanti heller ikke en kontrakt på nettet

Du bør nok i alle fald ha en advokat ind over så du ikke køber noget du ikke kan købe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ganske ret. Vores plan er at lave et aps, snarest, og via den vej vil jeg have de 30%, jeg ville bare "sikre" mig hvis nu der gik noget galt inden da.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en advokat med ind over, det er MEGET vigtigt! Der skal udarbejdes en anpartsindehaveroverenskomst (jep det er en ordentlig mundfuld, men det er det korrekte navn). 

Anpartsindehaveroverenskomsten sikrer dig og modparten, og er et juridisk holdbart dokument som advokaten laver. I skriver begge under. Den indeholder en masse standardting som advokaten også kører igennem med jer. Bla.a om du skal have noget at have sagt hvis ham der ejer 70% ønsker at sælge yderligere ud i sine andele osv. 

Dertil kan den indeholde specifikke aftaler dig og din kommende kompagnon imellem.

Så hen og hav fat i en advokat. Jeg kan anbefale Ulrik Lefevre ved LEXOS advokater i Odense, han er rigtig dygtig til den slags og kører det igennem med jer på en måde så det er til at forstå.

Held og lykke med købet :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)