Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importvarer fra Kina - Told regler osv.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KjergaardGraphic:

Jeg kan sagtens følge dig, men for det første så er mit navn her på KjergaardGraphic - altså ''Graphic'', hvilket jo ikke lige frem hentyder til at bildele ;)
- Men jeg har besluttet mig for at blive CVR reg. da jeg ikke gider til at bøvle med tolden osv. Det eneste jeg skulle have på plads var min A-Kasse, da jeg er studerende, og ikke ville risikere at mit gratis' medlems skab røg ved det, men det gør det heldigvis ikke :)

Så nu er mit spørgsmål - Hvordan bliver jeg CVR reg. og derefter Import reg?
- Jeg er som sagt helt ny i dette, så alle links (gerne direkte), råd og vejledning modtages gerne :) 



Din navn eller primære branche har ingen relevans i forhold til emnet. Det kan uden tvivl påvises, at du påtænker videresalg - Det kan sammenholdes med, at du hjemtager flere enheder indenfor en relativ kort tidshorisont. Alternativt kan du selvfølgelig vælge, at hjemtage delene til eget forbrug og ikke sælge videre. Det betyder dog ikke, at Skat kan have en anden mening om din privatimport.

Det bør ikke være et problem med A-kassen. Jeg er selv studerende med egne virksomheder, det fungerer uden problem.

Registreringen kan blandt andet ske på www.webreg.dk - importørregistreringen er blot et sted i ansøgningen, som du skal krydse af. Det er anbefalelsesværdigt, at du samtidig ansøger om kredit hos Skat, således varen ikke tilbageholdes ved grænsen, indtil der er betalt eventuelle afgifter.

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)