Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B canvas leads - Hvor kigger man?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Promodesigns.dk Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal til at ringe ud (canvas) for min lille virksomhed. Jeg skal sælge webløsninger til erhvervsdrivende (10.000kr+).

Så hvor finder man leads udover bare at surfe rundt efter sites der trænger til et løft? :)

På forhånd tak,

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johannes

Hvis jeg må gi' et tip, så ville jeg som nummer 1, finde en unik målgruppe og sortere dem fra. Alt, hvad der er 37 grader varmt er ikke - som mange tror - kundeemner.

Hold dig for øje, når din kæreste vil tale med dig og du ikke hører efter, så bliver der skruet op. Til sidst larmer det i hele rummet og retorikken bliver måske en anelse stram. Spørg dig selv: Virker det? Det, der er vigtigt er, at "læse" sin modstander/kunde og eller, for så at tilrettelægge en præcis og målrettet kommunikation. Og spørg så dig selv: Virker det?

Jeg kan udtrykke mig mindre spøgefuldt ved at sige: Du skal tale og udtrykke dig forskelligt til 2 mennesker for at behandle dem ens.

Omsat til B-2-B så skal du finde dig en god, sund målgruppe (kig evt. i jeres nuværende kundekartotek og se, hvad der er repræsentativt for de kunder, I allerede har), som du kan få i tale. Så laver du noget kampagnemateriale - evt. blot en pitch til Cold calling - og så tager du fat. Vigtigt at holde sig for øje her, er, at du bliver bedre og bedre til at ringe til bagerne (hvis det er dem) og du kan tilbyde noget meget meget mere specifikt, som du ved, de tænder på.

Når du nu skal i gang med - undskyld den lidt lange indledning - at søge emner, så kan du faktisk gøre det helt gratis på CVR.dk. Alternativet er købeplatforme som eksempelvis Krak/Eniro eller NNE Erhverv, hvor du begge steder abonnerer på en erhvervsdatabase, som du så trækker data fra. Krak/Eniro koster 5-6.000,- kr. pr. år at abonnere på ... hvor CVR er gratis.

Men husk. Én ting er at søge emner: 40-50 ansatte på Sydsjælland. Noget andet konstant at holde sig for øje, at kommunikationen skal være direkte, målrettet og "gøre ondt", d.v.s. ramme plet. Jeg kan ikke tage rengøringsvirksomheder seriøst, som reklamerer med "erhvervsrengøring". WHO the fuck cares, men tænk engang om et klinik søgte rengøringshjælp hos et firma, som skriver "Her får du gjort rent af mennesker, som arbejder på private klinikker, hos fysioterapeuter m.fl. og som alle ved, hvad det vil sige at descinficere" .... BUM: Kunden taler til mig!

Målret din kommunikation til netop din målgruppe og lad vær' med at tro hele verden vil have dine produkter. Hvis du vil det hele, får du ingenting!

Mvh

Henrik Oxe - 2218 1220

Tilmeld dig vores gratis kurser i salg, markedsføring, online såvel som ... www.voxeværket.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes,

Det lyder som et spændende projekt som du er igang med.

Jeg har valgt at kontakte dig da jeg har arbejdet med salg I flere år - og har blandt andet arbejdet som salgskonsulent med salg af hjemmesider/webshops.

Det er et marked med mange aktører og derfor er der vigtigt at du først og fremmest får en ide om hvem dine konkurrenter er, og lige så vigtigt få kigget på hvilke type kunder som du gerne vil kontakte.

Du er velkommen til at skrive til min indbakke, og så kan jeg give det et par gode råd så du kommer godt igang med din forretning.

Mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)