Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd & viden omkring ansættelse af første medarbejder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er

Jeg har et enkeltmandsfirma, (en skønhedsklinik) og vil gerne ansætte min første medarbejder - synes dog det virker en smule uoverskueligt!

Jeg har i første omgang valgt at få en ind til timebasic, som fakturerer mig. Men mangler også en kontrakt mellem os for dette - vil det være en form for konsulentkontakt jeg skal have lavet?

Jeg ved dog godt at det ikke er den helt korrekte måde at gøre det på, og har derfor nu besluttet at ansætte min første medarbejder.. Det vil I første omgang være 1 eller 2 deltidsansatte, som har 5-7 timer ugentligt. Hvad jeg kan læse mig frem til, så er de så ikke omfattet af funktionærloven, så det vil ikke være den kontrakt jeg skal bruge? 

Så er det noget med, at når jeg opretter mig på arbejdsgiver, så skal jeg også indbetale til barsel. Er der en der ved hvor meget man indbetaler der?

Håber at der er en der kan være mig behjælpelig med mine spørgsmål..

Venligst Janni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver det vil det ikke umiddelbart være krav om funktionærlov og du skal beskrive arbejdets karakter, at det måske ligger helt ureglmæssigt og aftales fra uge til uge osv - og betaling kr xx per time og opsigelse (kan laves kort) som du bør lave dobbelt så lang fra dig til medarbejder som fra ansat til dig for at det skal være pænt

Du skal registrere dig som arbejdsgiver på ændringsblanketten ved at logge på virk.dk 

Tilmeld dig danløn som er 15 per udbetaling eller brug skats letløn eller e indkomst. Barsel og alt som opkræves af ATP baserer sig på ATP og som jeg lige ser timetallet kommer du ikke op i ATP og dermed ikke i barsel, aud aer osv

Du kan se det ret let i danløn der sørger for alle tilmeldinger og betaling til feriekonto, og ellers skal du tilmelde og indberette til ATP hvis du vil gøre det hele selv

Meget mere kan jeg ikke bidrage med, men måske andre vil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tusind tak for dit svar - det hjalp en del.. Og især at jeg kommer op i ATP grundet timetallet.

Jeg må i gang med de forskellige tilmeldinger..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)