Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Planer om oprettelse af virksomhed, for at kunne få mere ud af den lille løn.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er en ung fyr som er taget ud i den store verden, for at arbejde som driftleder i et landbrug. 


*Jeg kan ikke oplyse detaljer om virksomhedens lokalisation eller min egen, da jeg er underlagt tavshedspligt under et igangværende projekt. 

Jeg tjener på nuværende tidspunkt 15.000 kroner mrd. for 60-80 timer ugentligt, dertil skal jeg beskattes af omkring 43 % skat, hvilket jeg fint kan leve med, men så ønsker jeg til gengæld også at få andre af mine omkostninger væsentligt reduceret, som nogen måske har regnet ud er dette en underskudsforretning for mig personligt, da jeg kun er medarbejder i virksomheden og har store omkostninger i transport både i dagligdagen og til ferie og besøg.

Transport omkostninger vil årligt løbe op i omkring 35.000 kroner, omkostninger til husleje og forsikringer vil løbe op i 45.000-60.000, omkostninger som skal lægges oven i min personøkonomi, hvor der også er omkostninger til ligende, hjemme og i udlandet. Altså jeg har ekstra omkostninger pga. min arbejdsituation.

Det kan lyde indviklet, og hvis du i første omgang tænker at jeg bliver snyd, så vil jeg med det sammen afklare dette. Virksomheden jeg arbejder for er opkøbt fra en konkurs, og der er ingen penge at gøre med, selvfølgelig kan virksomheden give mig min fulde løn som ville have være omkring 35.000 + gode personalegoder. Men medmindre jeg om 1 år har tænkt mig at arbejde gratis og måske risikere at miste arbejdet, som er drømme jobbet! Så har jeg valgt at undlade at presse virksomheden og i en kontrakt sikret mig løn 2 år frem, hvis noget skulle gå galt.

Spørgsmålet er så om jeg ikke kan oprette en virksomhed, som rådgivning eller lignede, her igennem kan virksomheden jeg arbejder for lønne mig, ved at betale ydelse de kunne få fra min virksomhed. 

Ved at oprette en virksomhed, regner jeg med at kunne spare mange penge, blandt andet på transport og forsikringer/bil.  SAMMENTIEDIG har jeg i fremtiden planer om en lille forretningen ved siden af det normale arbejde, da jeg har gode muligheder for dette.

Håber på en masse feedback, og hvis der sidder en interesseret reviser der ude eller nogen der er specielt nysgerrige, kom gerne med et tilbud eller skriv en besked!

Tak,

Rune   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår dit problem. Det er udlandet - tjo - måske den gik, men ellers er det sådan generelt, som du beskriver det nok lønmodtagerjob og der kan man ikke bare lave firma og fakturere. Der er lange regler for det som du kan læse i LINK HER 

Omvendt vil du da givet kunne ha en masse fradrag hvis det var rent lønmodtagerjob, jeg tror det kan barberes meget ned skattegrundlaget- måske ikke så vanskeligt til et 0. Jeg ser mere problem i at danne virksomhed og forvente på udlandseventyret at kunne få et personligt underskud til fradrag i anden personlig indkomst. 

Det må også kunne overvejes at ændre noget løn til, at du jo bor i DK men arbejdsgiver stiller bolig der du arbejder til rådighed (da du jo beholder din egen bolig så det er ren ekstra til arbejdet) og går ind og tager konkrete omkostninger i stedet for løn. 

Jeg ville nok ofre 1 time med en revisor for at se hvad der kan skabes af løsning, for det skal jo ikke koste dig penge at tage udfordringen - og så oven i betyde skat. En der vil tage vurderingen af, om du kan fakturere og ikke som du skriver "kun er medabejder"

Han kan se både på fradraget i lønindkomst (omkostninger ved at ha lønnen er fradragsberettigede som udgangspunkt - men der ligger udfordringer i rejse osv som jeg tror kræver en konkret vurdering - det bør kunne give godt fradrag) og dobbelt husførelse og andet skal også med i billedet. Få en god revisor til at vurdere på 1 time - det kan koste 1-2000 kr max og du får et svar der giver dig lidt sikkerhed frem for alle vore "gæt" herinde ud fra en ikke helt overskuelig position. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for det gode svar. 

Jeg har skam også tænkt mig at opsøge en revisor, men jeg prøver at lave lidt forarbejde inden taxameteret begynder at tælle.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)