Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdsaftale som konsulent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en lille konsulentvirksomhed, hvor jeg hjælper firmaer med at udvikle digitale undervisningsmaterialer og platforme. Jeg bidrager med viden om pædagogik.

Jeg hjælper pt firma A med at udvikle en platform fra bunden, og er nu også blevet kontaktet af firma B, som gerne vil højne kvaliteten af deres platform. De to platforme vil nok på sigt komme til at konkurrere.

Jeg har ingen kontrakt med firma A, men de har ikke problemer med at jeg hjælper firma B. Hos firma B skal jeg underskrive en samarbejdskontrakt, hvor der bl.a. Står at jeg har pligt til at hemmeligholde informationer jeg måtte få gennem samarbejdet. Jeg er på det rene med at jeg skal lade være med at videregive hemmeligheder, men hvad gør jeg hvis firma A laver en løsning der ligner firma Bs? Vil jeg kunne komme i klemme, hvis jeg giver begge firmaer ideer der kan få deres løsninger til at ligne hinanden? For så vil jeg hellere vente med at hjælpe firma B.

Og hvor kan jeg få hjælp til at vurdere rimeligheden i en samarbejdsaftale?

mvh

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kommer lidt an på hvordan bestemmelsen i kontrakten er formuleret. Er der ikke en definition af "informationer"?
Hvis ikke er det en utrolig bred formulering. Som du selv er klar over, må du selvfølgelig ikke videregive hemmeligheder.
Hvis der ikke er nogen konkurrenceklausul i samarbejdsaftalen, og du dermed godt må arbejde med firma A, og informationer ikke er ydereligere defineret, er min tanke, at det giver et rimeligt frirum til at bidrage med de samme ideer til begge virksomheder. Informationer som direkte stammer fra virksomhed B, må du naturligvis ikke videregive.

Det er ikke noget konkret svar, det er blot mine første tanker.

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det -det er også min egen opfattelse. Og jeg fik det gjort lidt ,mere tydeligt i kontrakten, at det kun handler om hemmeligheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)