Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet (deling) i kontorfællesskab - muligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg søger nogen som har erfaring med at forhandle internet forbindelse (fibernet) til deling mellem flere firmaer i kontorfællesskab.

Situationen er at vi er flyttet ind i et forholdsvis nyt kontorfællesskab hvor der er flere mindre firmaer. Der er lagt fiber ind fra det lokale el-selskab.

Jvf. vilkår på fiberforbindelsen (erhverv) må forbindelsen kun anvendes af abonnenten og dennes ansatte. Dvs. hvert firma skal oprette særskilt abonnement. I praksis opsætter de en fiberboks per firma.

De henviser bla. til lovgivning/logningsbekendtgørelse som årsag og at hvert firma i den forbindelse skal have separat IP adresse. Det er selvfølgelig også god forretning for dem. De oplyser dog at det kan lade sig gøre at have fælles abonnement, men kræver en speciel boks+forbindelse+setup (til et astronomisk beløb), hvor hvert firma vil kunne få individuelle IP adresser.

Men. Da der er flere små firmaer - med et lille "kontor" forbrug på internet forbindelsen, ville det være tilstrækkelig at dele een forbindelse, inkl. fælles trådløst netværk, mod f.eks. lidt højere abonnement pris.

Jeg ved der er kontorfællesskaber rundt omkring, hvor internet forbindelsen deles af flere firmaer. Derfor: Tips/erfaringer søges til hvordan vi kan få en bedre aftale - eller hvad I har gjort?

Eller er der bare ikke noget at gøre?

Mvh.

Henrik

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik. Hvis i sætter router og switch op og et evt trådløst accespoint op, og deler på omkostningerne kan jeg ikke se problemet hvorfra ved udbyder det er forskellige virksomheder der er koblet op?..har i spurgt dem? Ellers vælg en anden løsning eks en fiber aftale med TDC. Der må man gerne videresælge sit bredbånd. Hilse Jesper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke man skal gå ind i 

evolveoffice:
Hvis i sætter router og switch op og et evt trådløst accespoint op, og deler på omkostningerne kan jeg ikke se problemet hvorfra ved udbyder det er forskellige virksomheder der er koblet op?

HVIS aftalen siger at kun en selv og ens ansatte må bruge det, er det formentig snyd at dele og indbyrdes fakture/dele omkostningen, og det vil jeg ikke anbefale ( som at ha ET satellit abonnement privat og trække kabel rundt i hele ejendommen til 20 brugere og samme med kabel internet bare trække kablet rundt i hele bebyggelsen -  osv - ja muligt og ja opdages nok ikke lige med det samme men - nix)

Som nævnt er der leverandører der tillader deling, og det er dem du skal efterspørge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Evolveoffice..

Var det muligt du kontaktede mig vedr. kontor i Flensborg?

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mr. Storm.

Undskyld mit sene svar! Hvad er du interesseret i at leje, kontor , arbejdsplads eller virtuelt kontor.

 God week end

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis linien er købt af kontorfællesskabet, så må kontorfællesskabets brugere også gerne benytte den.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)