Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første enkeltmandsvirksomhed - indtjening i år?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i gang med at lave min første enkeltmandsvirksomhed. Jeg har allerede tjent X antal penge i år, og pt. har jeg bare et regnskab med indtægter og udgifter i et Excel ark.

Lad os sige, at jeg starter min virksomhed op i dag og registrere mig hos Dinero. Skal jeg så skrive de tjente penge ind i Dinero, eller skal jeg bare starte fra i dag af med at bogføre de aktiviteter, der nu engang kommer?

Alle pengene skal stadig ind i årsopgørelsen, men skal de alle sammen ind i Dinero, eller kan jeg have dem adskilt? 

Dbh,
Sander 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I og med du allerede  tjent penge og det vil sige du har solgt et eller andet før din moms mener jeg du skal holde det helt hver for sig.

Jeg ville derfor holde tiden uden for moms registrering for sig og beregne dit overskud ud fra det og det tal skal du så lægge sammen med det du får fra Dinero efter momsregistrering da du ikke kan tage noget ind i dinero med moms, hvis du inden har haft momsfri omsætning

De to resultater skal lægges sammen ved opgivelse til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

I og med du allerede  tjent penge og det vil sige du har solgt et eller andet før din moms mener jeg du skal holde det helt hver for sig.

Jeg ville derfor holde tiden uden for moms registrering for sig og beregne dit overskud ud fra det og det tal skal du så lægge sammen med det du får fra Dinero efter momsregistrering da du ikke kan tage noget ind i dinero med moms, hvis du inden har haft momsfri omsætning

De to resultater skal lægges sammen ved opgivelse til skat

vh John H

Tusind tak for hjælpen John Yes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)