Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arh - det kan da vist ikke passe? Ang. norsk told m.m.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Sinnet,

Nordmændene er de mest ivrige og købelystne kunder i Norden. E-handelen vokser med mellem 12-15% i Norge og specielt interessen for udenlandske web-shops er voksende. Dette er jo alle tiders, men som du har erfaret, så er det en udfordring, at Norge ikke er en del af EU, da eksport af varer til Norge så skal ind fortoldes.

Nordmændene er meget bevidste om dette. Et rigtigt set-up til Norge, bør inkluderer at der udover varens pris opkræves moms og ind fortoldningsafgift af kunden ved check-out. Herved kan du sikre, at moms og ind fortoldning kan betales til den norske stat ved import af varen og herved kan ubehagelige overraskeler som beskrevet ovenfor undgås og alle er glade og kunden vender tilbage og køber mere. I modsat fald vil dine kunder fortsat blive opkrævet en masse ekstra gebyrer og toldvæsenet vil stoppe, inspicere og forsinke dine forsendelser.

Asendia som jeg repræsenterer kan lave en løsning for dig, hvorved vi står for ind fortoldningen og momsdeklareringen i Norge og herefter den endelige slutdistribution til dine kunder i Norge. Vi har mange tilfredse kunder, som allerede er oppe og køre. Du er meget velkommen til at ringe til mig på telefon 26334055 eller maile på e-mail gorm.vogelius@asendia.com så vi kan aftale nærmere.

Med venlig hilsen

Asendia Danmark

Gorm Vogelius

Business Developer

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  By&My Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Gorm Vogelius:

Kære Sinnet,

Nordmændene er de mest ivrige og købelystne kunder i Norden. E-handelen vokser med mellem 12-15% i Norge og specielt interessen for udenlandske web-shops er voksende. Dette er jo alle tiders, men som du har erfaret, så er det en udfordring, at Norge ikke er en del af EU, da eksport af varer til Norge så skal ind fortoldes.

Nordmændene er meget bevidste om dette. Et rigtigt set-up til Norge, bør inkluderer at der udover varens pris opkræves moms og ind fortoldningsafgift af kunden ved check-out. Herved kan du sikre, at moms og ind fortoldning kan betales til den norske stat ved import af varen og herved kan ubehagelige overraskeler som beskrevet ovenfor undgås og alle er glade og kunden vender tilbage og køber mere. I modsat fald vil dine kunder fortsat blive opkrævet en masse ekstra gebyrer og toldvæsenet vil stoppe, inspicere og forsinke dine forsendelser.

Asendia som jeg repræsenterer kan lave en løsning for dig, hvorved vi står for ind fortoldningen og momsdeklareringen i Norge og herefter den endelige slutdistribution til dine kunder i Norge. Vi har mange tilfredse kunder, som allerede er oppe og køre. Du er meget velkommen til at ringe til mig på telefon 26334055 eller maile på e-mail gorm.vogelius@asendia.com // */ // ]]>  så vi kan aftale nærmere.

Med venlig hilsen

Asendia Danmark

Gorm Vogelius

Business Developer

Kære Gorm.

Tak for tilbuddet. Det kan sagtens være jeg kontakter dig i den nærmeste fremtid - lige nu har jeg en masse andet der lige skal falde på plads i forbindelse med overtagelsen af shoppen :) I mellemtiden vil jeg kigge lidt på Asendias hjemmeside.

Og siden du nu direkte arbejder med det, kan du så give mig grønt lys til, at jeg skriver til kunden at det er hendes eget ansvar at betale de ekstraregninger hun har fået i forbindelse med handlen?

Mvh. Sinnet

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sinnet,

Det lyder godt - og tage endelig et kig på vores hjemmeside. Vi kan også være behjælpelig med andre løsninger til andre "internationale" destinationer.

Hvis og såfremt, det ikke er opgivet på din hjemmeside at fortoldning og norsk moms er inkluderet i salgsprisen, så er det kunden der er ansvarlig for betaling af told, moms og diverse. 99% af nordmændene er klar over dette.

Knæk og bræk med overtagelsen :-)

Med venlig hilsen

Gorm

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  By&My Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Gorm Vogelius:

Hej Sinnet,

Det lyder godt - og tage endelig et kig på vores hjemmeside. Vi kan også være behjælpelig med andre løsninger til andre "internationale" destinationer.

Hvis og såfremt, det ikke er opgivet på din hjemmeside at fortoldning og norsk moms er inkluderet i salgsprisen, så er det kunden der er ansvarlig for betaling af told, moms og diverse. 99% af nordmændene er klar over dette.

Knæk og bræk med overtagelsen :-)

Med venlig hilsen

Gorm

Jo tak - jeg er allerede vild med at være selvstændig erhvervsdrivende! :D

Kunden har ikke betalt dansk moms for varerne - men det betyder vel ikke noget i forhold til hendes ekstrafaktura?

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan skal det være :-)

Da kunden er bosiddende udenfor Danmark, så skal der ikke svares dansk moms. Der skal derimod betales Norsk moms af varen i Norge - og det er derfor at momsen er specificeret og opkrævet selvstændigt i ekstraopkrævningen fra Posten.

Hilsen

Gorm

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  By&My Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, Gorm :) 

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 62
Fra  Asendia by La Poste and Swiss Post Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme - en fornøjelse :-)

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.    det nemmeste du kan gøre hvis du kun engang imellem har forsendelser til Norge er at bruge Postdanmark. her kan du få alle de nødvendige papirer og hjælp med det

her er et link hvor du kan læse lidt nærmere.

http://www.postdanmark.dk/da/Logistik/eksport-og-told/Told/Sider/Toldn%C3%A5rdueksporterer.aspx

der er også mulighed for at kontakte postdanmark og de foklarer hvordan det reelt virker.  så får din kunde i Norge kun en opkrævning på norsk moms  og ikke alle gebyrene som ellers kommer på. samtidigt kan du sælge varen til kunden i Norge uden dansk moms

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Things4kids Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nok formuleret mig lidt skævt. Det jeg mener er at almindeligvis tager firmaet højde for moms og told til norske kunder og tillægger dette til prisen. Så kunden selv vælger udfra den reelle pris. Når kunden skriver at den skal sendes som gave er det fordi han/ hun er klar over problematikken, vil jeg mene. Det er de fleste nordmænd, jo.
Ikke dermed sagt at du skal betale det af egen lomme, men sørge for at kunden betaler for denne told via dit firma altså at det bliver tillagt ved check out på shoppen. Det bør uanset formuleres tydeligt i dine salgsbetingelser dersom du har mange norske kunder :)

Det blev en længere smøre- håber du forstår hvad jeg mener :)

  <a href="http://www.things4kids.dk">Yes Things4kids- Barnevogne for alle! <a/>

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sinnet Krustrup:

Fortolling: kr 429,-

Innførsel merv.avgift (tollavgift): kr 56,-

Utleggsprovisjon (utlegging av moms): kr 199,-

Fakturagebyr: kr 102,-

25% MVA (merverdiavgift): kr 132,-

Totalt: kr 918,75 NOK

Det var da fuldstændig vanvittige priser de tager for deres service.  Det ville være lagt billigere for kunden hvis du bruger et kurerfirma f.eks UPS, DHL, FedEx til  at sende pakkerne med, I deres priser er fortoldningsgebyret inkluderet.    De billigste kurerpriser får du gennem en speditør.

Husk i øvrigt du skal sælge varen uden den danske moms.  Det giver jo en besparelse på 20 % af varens pris.

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)