Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af sælger - må man det?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem lovgivningen lidt.

I skal finde ud af om I er klar til at ansætte eller ej. Uanset om I har brug for en I salg, marketing eller regnskab, så skal vedkommende selvfølgelig have løn!

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 14
Indlæg ialt: 26
Fra  www.christianpluschristian.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, 

Tak for dit input. Jeg vil da meget gerne høre fra dig, du er velkommen til at kontakte mig på 26301496

Vh. Christian

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tak for din tilbagemelding. Jeg ringer til dig I starten af I næste uge så kan vi lige snakke nærmere om det.

Mvh

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere skrevet må du gerne ansætte på ren provision.

Jeg har selv erfaring med salg, og kender et par stykker der sælger på ren provision. Men erfaring er, at det i detailhandel slet ikke kan betale sig for sælger, da sælger har mange andre opgaver han ikke bliver betalt for, som placering i butikken, markedsføring, spørgsmål til produktet og mange flere. Man kan argumentere for, at det er en naturlig del af at sælge. Derudover bliver prisen ofte presset i detailhandel, da konkurrencen er høj, og det går ud over sælgers provision. Jeg har dog et par eksempler på succesfulde provisions-aftaler, bl.a. indenfor betonelementer. Det er store ordrer, og ikke så meget hokus pokus - køber ved hvad han får. Men her kræver det dog stadig meget arbejde, og ikke mindst kontakterne, men stadig - ville lige gøre opmærksom på en sund provisionsaftale jeg havde kendskab til :o) 

Jeg er dog ikke tilhænger af ren provisions-aftaler. Hvis din økonomi er så skrøbelig, så synes jeg du selv burde gribe knoglen, indtil du har fået en butik op, som kan betale en medarbejder en lav fast grundløn, med en supplerende provision. Som andre kan jeg også godt stille spørgsmålstegn til sælgers kompetencer, hvis han er villig til at indgå i et sådan samarbejde. Det er nok overvejende unge studerende, som vil arbejde på disse vilkår, og når de ikke har haft ét salg og dermed ingen løn i 1 måned, så siger de op. Og i min optik, så har det skadet din forretning mere end det har gavnet. 

Men igen, du skal ikke gå på kompromis med din økonomi. Hvis du ikke kan finde plads til en grundløn, så skal du aldrig aldrig forcere en ansættelse du ikke har råd til. Du kan jo være heldig, at finde en ganske fornuftig sælger, som acceptere dine vilkår.

Held og lykke med ansættelsen.  

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)