Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte en scooter-forhandler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg går og lurer med tanken om at opstarte en netbutik der forhandler retro scootere.

Scooterne går i Danmark bl.a. under navnet "Bella" / "AGM" etc. og produceres i Kina, men kan leveres under eget 'brand' - som jeg formoder netop Bella osv. har benyttet sig af.

Efter mine beregninger er der rimelig god avance, da de kan indkøbes forholdsvist billigt fra Kina. (Mellem 2500-4500 DKK afhængigt af model) dertil kommer så selvfølgelig fragt+moms+told. Alligevel forhandles de af andre forhandlere alt mellem 9,995-13,995.

En lille markedsresearch fortæller at motorcykel-salget lige nu daler, men at scootersalget skulle være stigende. Det er trods alt billigere at købe en scooter end en MC og for mange får mere eller mindre ens køreglæde for billigere penge.

Rent stilmæssigt er Retro-stilen selvfølgelig også meget 'in' især for tiden. (Hipster, Swag etc.)

Jeg tænker at for at det skal være værd at starte op, skal der sælges mindst 5 scootere i måneden, med stærke forhåbninger om på et tidspunkt at ramme de 10-20 stykker månedligt. Mit spørgsmål er dog om dette overhovedet er realistisk?? Jeg kunne meget godt tænke mig at høre fra nogen med erfaring i branchen.

En anden ting, er så også om folk gerne køber sådan noget på nettet, eller om man skal ud og have et fysisk showroom før man er i stand til at sælge en scooter?

Jeg har mulighed for at leje et rigtig billigt lagerlokale til opbevaring og montering, så den omkostning er i hvert fald minimal. Det eneste jeg lige ser som en risiko er at jeg overhovedet får dem solgt.

Kina-scootere har vist heller ikke det bedste ry, men som tiderne jo ændrer sig er kina-kvalitet heller ikke hvad det var for 5-10 år siden. Motorerne der sidder i skulle være rigtigt solide og 'kopieret(hehe)' efter en pålidelig honda model.

Igen, hvis der er nogen med indsigt i branchen kunne det være spændende at komme i dialog. Jeg hører selvfølgelig også gerne andres synspunkter!

Mvh
Bent
Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 39
Fra  LM Auto Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Jeg har ca. 30 stk. Retro-Scooter på lager, hvor du har mulighed for en meget god avance.

Scooterne er med 4-Takt KYMCO Motor i høj kvalitet som kører ca. 40 km på 1 liter benzin, blinklys, bag- og bremselys er med LED pærer, motoren er begrænset elektronisk.

Her er lidt data:

Tophastighed : 30 km/t - 45 km/t
Max Effekt : 3,5 hk / 6000 omdr.
Type : Scooter (lille/stor knallert)
Motor : KYMCO 4-takt, 1 cylinder,
luftkølet, 49 cm3
Transmission : Automatisk Transmission
Bremser : F: Skivebremse
B: Tromlebremse
Farve : Hvid eller Sort

Jeg kan kontaktes på lmscootershop.dk@gmail.com

Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 39
Fra  LM Auto Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også ca. 15 stk. Baotian Rambo MC Scootere, hvor du også kan have en god avance på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)