Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til simpel regnestykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer :)

Hvis jeg har en omsætning på 100.000 om året i en virksomhed, hvor meget kan jeg så få udbetalt til mig selv?

- Det skal lige siges at det er en enkeltmandsvirksomhed jeg har i tankerne (rengørinsvirksomhed) så der vil ikke være de store udgifter - forventer udgifter for maks 10.000.

Hvor meget kan jeg så få udbetalt, når moms og skat er afregnet ?

p.s hvis man har en omsætning på lige under 50.000 om året, er man så ikke forpligtet til at betale moms ?

Mvh Simon

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække hele overskuddet ud... Det bestemmer du helt selv... Men der skal lige være til udgifter, drift, moms, skat og det hele og derfra kan du jo selv bestemme.. Din virksomhed, dine penge..

Du kan undlade moms, hvis du sælger for under 50.000 pr løbende 12 måneder. Dvs hvis du kan forudse at du rammer den omsætning, skal man cvrregistreres og det er derfor ikke en bundgrænse man skal ramme før man betaler. Det kan koste dyrt....

Men hvis man ikke cvrregistreres, kan du heller ikke fratrække købsmoms og kan heller ikke opkræve moms af dine kunder...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke til at sige uden at vide om du har anden indtægt. Har du det så vil du når du taler om omsætning med moms ha 80.000 i indtægter uden moms - moms er ikke en del af dine indtægter. 80.000 minus udgifter 10.000 = 70.000 og du kan hvis du har brugt dit fradrag på anden indtægt så vil du skulle af med ialt ca 44% og dermed ha 39.200 kr tilbage til dig selv.

Det letteste er er gå ind og fylde dit overskud in i din forskudsopgørelse, så regner skat selv præcist din skat ud

Hvis man ved man ikke på nogen 12 mdr periode kommer over 50.000 i omsætning så kan man undlade momsregistrering og kan så ikke trække moms fra indkøb og må ikke lægge moms på salg - men man skal være ret sikker for ellers kan man komme til at betale moms af det man ikke opkrævede moms på som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Jeg har et eller andet i baghovedet om at momspligt gælder en vis periode (2 år fra registrering mener jeg) så hvis du vil afmelde må du lige undersøge om du bare kan det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det hurtige svar :)

Jeg er helt grøn indenfor dette, så er stadig ikke helt afklaret mht mit spørgsmål.

Lad os sige at jeg starter en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har en startkapital på 50.000 som jeg sætter i firmaet.

De eneste udgifter jeg har er til rengørinsmidler derfor vil der højst være udgifter for 10.000 om året (da jeg ikke forventer ret mange rengøringsopgaver om året)

Som sagt forventer jeg en omsætning på 100.000 kr. om året.

udgifter for 10.000 kr. om året.

Derudover vil jeg lade 10.000 kr stå i firmaet også. Dvs at jeg vil trække 80.000 kr. ud af virksomheden om året. hvor mange penge vil jeg så helt nøjagtigt have udbetalt på min private konto efter skat og moms er afregnet ?

Mvh Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

havde ikke set du havde svaret på mit indlæg da jeg skrev 2. gang i tråden.

det faldt bedre på plads nu, tak for svarene :)

Jeg forestiller mig at virksomheden skal køres som en sideting ved siden at et deltidsjob. Derfor forventer jeg at bruge hele mit fradrag i forbindelse med mit deltidsjob.

i den forbindelse kan jeg forvente og betale 44 % i skat ikke? men så vil jeg vel også have 44.800 kr udbetalt, ikke ?

Mvh Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du skrev bare 100.000 kr og så hvad du havde efter moms og skat - og derfor ser du i min beregning at jeg siger 100.000 kr inkl. moms er 80.000 kr og 10.000 i udgift er 8000 uden moms = 72.000 kr i resultat (moms ikke del af resultat) og så har du ca 40.320 kr efter skat

Hvis de 100.000 kr og 10.000 kr er uden moms (som vil være korrekt) så er resultatet 90.000 kr og så har duy 50.400 efter skat.

Jeg kan ikke se hvordan du regner dig frem til dine 44.800

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

okay jamen jeg tror det er momsen der forvirrer mig. og så troede jeg egentlig også virksomhedsskatten var lavere.

Hvis jeg udfører rengøringsopgaver for 100.000 kr. (altså jeg har 100.000 kr i indtægter om året) inkl. moms. så skal jeg vel betale 20.000 kr i moms til skat, eller hvad?

minus de 10.000 i udgifter som så bliver til 8000 uden moms = 72.000 kr. og så er det så du siger jeg vil have 40.320 kr, efter skat, ikke ?

Mvh Simon

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt i runde tal ja. Brug feks et regnskabsprogram som www.dinero.dk som du kan bruge gratis op til 1 mio omsætning og som skaffer lidt overblik over moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, jamen det kan da godt være man lige skal prøve det program.

Jeg takker i hvert fald for svarene :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)