Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler importspecifikation!?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe lidt her.

Importerede i starten af april nogle varer fra et land udenfor EU, og leverandøren brugte i den forbindelse DPD, som stod for fortoldning osv.
Nu har jeg så, en måned senere, modtaget en regning fra DPD på "administration costs" og "Customs clearence". 
Beløbet på "Customs clearence" tilsvarer ret præcist det beløb, som jeg burde betale i told

Sagen er den, at jeg forventede at få en importspecifikation fra SKAT, hvilket jeg ikke har fået endnu. Betyder det, at DPD har klaret alt i forbindelse med told, og jeg derfor blot skal betale regningen og glemme alt om importspecifkiationen, og at de har taget hånd om det?

Bonusspørgsmål:
Når jeg beregner den moms jeg skal bogføre som købs og salgsmoms iforb. med importen, skal jeg så blot lægge beløbet på regningen fra DPD oveni regningen fra leverandøren (indkøb+fragt), og så har jeg mit grundlag for momsen?

Håber det giver mening, og fortsat god dag :)




 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du importør registreret skal tolden betales til SKAT, ellers har DPD lavet en fejl.   Har DPD lavet en fejl så få dem til at rette den.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er registreret, skal du ikke betale noget.

Man laver jo en modregning i sin momsafregning, så beløbet giver 0..

Det kan være DPD har lavet en fejl og ikke set det er til cvrnummer med importregistrering, så det bør de kunne rette.

Det har jeg før prøvet, dog ikke med DPD, men det blev da også rettet med det samme

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for hjælpen!
Jeg har netop snakket med SKAT, og de mente også, at den var hele gal hos speditøren!










 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en privatimport. I det tilfælde opkræver DPD

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)