Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til købsbilag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er kravene til købsbilag ud over at man skal kunne fremtrylle dem til skat i op til 5 år?

Er gået i gang med at bogføre i Dinero Pro og mange af mine bilag er udenlandske, er modtaget som mail og bliver så lavet til pdf-filer og derefter uploadet i Dinero til den enkelte postering. Indtil nu har jeg også indsat kvittering fra paypal-betaling i disse bilag men er det nødvendigt? Har fx et løbende MailChimp abonnement hvor jeg hver måned får en kvittering hvor der tydeligt står PAID hen over toppen og det burde vel være nok - også selv om det var noget jeg i princippet selv kunne have sat ind :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg forstår dig, så har du bilag for den enkelte handel på plads og spørgsmålet er så bogføring af betalingen. Her er det OK at ha et kontoudtog fra paypal (som vel ikke er DKK eller hvad ved jeg og måske ikke passer med beløbet i DKK hvilket vel kan gi lidt kurs diff besvær) eller et andet kontoudtog (kender ikke mailchimp) som vel kan stemmes af samlet mod banken også hvis pengene går ind der. Du må godt nøjes med kontoudtog til at kunne spore betalinger til, bare du har et korrekt bilag for handlen og betalingerne stemmer med dine konti i bank og andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er vel egentlig dokumentationen for den enkelte betaling jeg taler om Confused

Ville være bekvemt hvis der i Dinero var et tilsvarende (frivilligt) bilagsfelt for dokumentationen for betalingen. Ofte er det meget sporadisk ifht. hvad beløbet relaterer sig til som fremgår af kontoudtoget. Det afleder så nemt et større detektivarbejde med søgning i mails ud fra handelsdato osv. Det erfarede jeg på den hårde måde, da jeg skulle samle bilag ind for 'indkøb før firmastart'

Derfor har jeg på de hidtidige bilag 'vedhæftet' betalingskvitteringen bagerst i den bilags-pdf som jeg vedhæfter bogføringen. Men det føjer jo et ekstra lag på af både tid og besvær - derfor undrede jeg mig over hvad der egentlig var af regulære krav

Jeg bogfører helst bilaget OG betalingen med det samme. Betaler jeg med visa ved udenlandsk handel vil beløbet i DKK typisk ikke fremgå og må så vente at bogføre betalingen til den er dukket op i kontooversigten. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)