Jeg har tilbage i 2009 skrevet en vejledning som skulle bruges internt. Jeg er ikke bleven bedt om det, men den blev en succes og den bliver nu brugt i en moderat grad.
Nu skal jeg holde op på mit arbejde, men hvad med den vejledning? har jeg rettighederne til den eller har min arbejdsplads det?
Hvis jeg har den, må de efter skrive den efter og lave en ny som nok kommer til at ligne den 100 %
jeg ville ikke den kamp - normalt er ting man laver for sit arbejde som ansat arbejds eje og her en vejledning netop til arbejdet - den ville jeg regne med at de har retten til og du vil aldrig kunne hindre de laver en anden alligevel når vi taler en intern vejledning til arbejdet og den vil ligne din.
Jeg vil beskrive det som lidt for små sko desværre - og en for besværligt og dårlig sag uanset hvad
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kommer an på hvad der står i din kontrakt, jeg erindrer jeg skrev under på at alt jeg lavede til arbejde idéer/produkter/koncepter tilhørte virksomheden jeg arbejde for.
Loven er desværre ikke på din side da du frivilligt har overdraget det du har skrevet til virksomheden. derfor vil du selv om du har skrevet det i din fritid få overordentligt svært ved at overbevise en dommer om at du skal have det tilbage eller de skal betale herfor.
Det smarteste du kan gøre er at glemme de har din vejledning. og herefter omskrive den så den får en anden ordlyd. evt. byt om på rækkefølgen tilføj nogle ting og derfter udgiv den som vejledning nummer 2. Så slipper du uden om bøvl og problemer i fremtiden.
Loven er klar. det er forbudt at kopiere direkte hvis virksomheden ejer det du har skrevet. men dine egne tanker må du jo gerne skrive igen og udgive.