Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har skrevet en vejledning på arbejdet, er den så min?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har tilbage i 2009 skrevet en vejledning som skulle bruges internt. Jeg er ikke bleven bedt om det, men den blev en succes og den bliver nu brugt i en moderat grad.

Nu skal jeg holde op på mit arbejde, men hvad med den vejledning? har jeg rettighederne til den eller har min arbejdsplads det?

Hvis jeg har den, må de efter skrive den efter og lave en ny som nok kommer til at ligne den 100 %

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du skrevet den i din arbejdstid ?

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Både og, jeg har undersøgt de ting som der skulle stå i den og så har jeg skrevet den hjemme på min computer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville ikke den kamp - normalt er ting man laver for sit arbejde som ansat arbejds eje og her en vejledning netop til arbejdet - den ville jeg regne med at de har retten til og du vil aldrig kunne hindre de laver en anden alligevel når vi taler en intern vejledning til arbejdet og den vil ligne din.

Jeg vil beskrive det som lidt for små sko desværre - og en for besværligt og dårlig sag uanset hvad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret til jer begge :-)

Ps. ingen små sko her og ingen nærmere uddybelse.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 44
Fra  MediaBroke Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad der står i din kontrakt, jeg erindrer jeg skrev under på at alt jeg lavede til arbejde idéer/produkter/koncepter tilhørte virksomheden jeg arbejde for.

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 30
Fra  Design By Hagbart Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sådan et type arbejde jeg har, jeg er snedker, så det er ikke normalt at man har sådan en opgave, som jeg selv tog initiativ til.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven er desværre ikke på din side da du frivilligt har overdraget det du har skrevet til virksomheden.  derfor vil du selv om du har skrevet det i din fritid få overordentligt svært ved at overbevise en dommer om at du skal have det tilbage eller de skal betale herfor.

Det smarteste du kan gøre er at glemme de har din vejledning. og herefter omskrive den så den får en anden ordlyd. evt. byt om på rækkefølgen  tilføj nogle ting og derfter udgiv den som vejledning nummer 2.  Så slipper du uden om bøvl og problemer i fremtiden. 

Loven er klar. det er forbudt at kopiere direkte hvis virksomheden ejer det du har skrevet. men dine egne tanker må du jo gerne skrive igen og udgive.

yiced

www.yiamor.com

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)