Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat depositum til leje af virksomhedslokaler for IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Kultur Bazaren IVS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber, der er nogle kloge hoveder herinde, der kan forklare mig omkring mulighederne for et privat depositum til lokaler brugt af IVS virksomhed stiftet af mig selv.

Hvordan gør jeg når virksomheden ikke har midlerne til indskuddet af ovenstående depositum. Kan jeg som stifter låne virksomheden (IVS) til indskuddet og hvordan skal det i så fald sikres at pengene kan trækkes ud af virksomheden igen. Mit IVS er en socialøkonomisk virksomhed, som her i opstart er fondsstøttet. Det har været svært at få fondspenge og midlerne rækker desværre ikke til depositum. Gode råd ønske. Haster, da udlejer rykker for underskrift på kontrakt.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke om der er særregler for selskaber støttet af fonde, men jeg ville ellers mene at du blot kan bogføre det på en mellemregning med dig selv. Således kan du, når der er penge til det, udbetale pengene til dig selv uden beskatning. Dette bogføres således:

debet depositum under aktiverne, kredit gæld til selskabsdeltager under passiver. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Kultur Bazaren IVS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Jeg har fået at vide af revisor, at det er lovligt og der ikke er specielle regler. Så god weekend og tak for bogføringstippet Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja du må godt låne dit IVS pengene i mellemregning men selskabet skal lade selskabet betale en rente der som minimum skal være markedsreguleret (nok i princip alt mellem 5 og 12% hvis du kan markeds begrunde det). Renten er fradrag i selskabet og du skal betale skat af renten når du modtager. Det er ikke lovligt at låne penge fra hovedaktionær til selskab uden markedsrente - så få den del med på plads (og det vil din revisor givet kunne bekræfte.

Du skal også ha med, at det indbetalte depositum jo så skal ind i status som depositum når du har betalt det fra banken. så det har en værdi der modsvarer den gæld selskabet har til dig, for ellers ville du jo har udhulet din IVS kapital

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)