Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til due dilligence research af web branchen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Håber der er nogen, som kan hjælpe mig med den her.

Situationen er den, at jeg har landet et super fedt studiejob ved en venturekapital fond / investeringsfond, ved siden af mine studier i København. Hvad endnu federe er, at jeg kommer til at arbejde i divisionen for web - og tech startups.

Jeg skal sidde og lave en masse due dilligence research på potentielle web startups som er interesante for fonden, eller kan blive det. Men i den sammenhæng leder jeg efter nogle ressourcer, som kan bidrage med noget data for denne research.

F.eks., når man skal vurdere størrelsen af et specifikt marked og dets spillere, så er det normalt (indenfor web?) at kigge på enten de forskellige konkurrenters omsætning/finanser, eller på sidens "popularitet" som f.eks. brugerstrøm og unikke kliks pr. måned.

Dette bliver så pludseligt lidt mere besværligt når vi snakker udenlandske websites. For det første kan man pludselig ikke bare hoppe ind på cvr.dk og se deres finanser, og for det andet er det nærmest umuligt at opsnuse web-trafifik og brugerstrøm, så snart siden ikke er stor nok til at være på Alexa.com..

Så mit spørgsmål herinde er, om der er nogen som har nogle gode forslag til, hvilke "metrics" man kan kigge på, når man laver due dilligence på web-startups fra et VC perspektiv, samt gode råd/erfaringer/henvisninger/adgang til sådan information?

Jeg tænker også, at dette kunne være relevant for alle andre iværksættere herinde, i relation til folks egne projekter?

Håber på svar,

på forhånd tak

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)