Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til skat - Moms m.m.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundet gæld vdr. Moms, skat m.m., hvordan bogføres dette som afdrag ?

*****************************************

Eksempel:

Tekst: Gæld til SKAT

Beholdning: Bank er valgt

Beløb: xxxx

Konto: Er sat til (Offentlige bøder og gebyr)

*****************************************

Jeg vil derfor høre, om dette er korrekt bogført ?

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Delvist korrekt. De renter og gebyrer som skat pålægger dig skal bogføres i resultatopgørelsen på en særskilt konto, da der ikke er fradrag herfor, den kunne godt hedde offentlige bøder og gebyr. Selve afdrag på gæld skal føres i balancen, hvor der gerne skulle modsvarer noget gæld, som du har stående under skyldig moms, eller skyldig skat.

Det kan være lidt kompliceret at få bogført det hele rigtigt, men hold tungen lige i munden, og så få delt op, hvad der høre til hvor.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver. Tak for hurtigt svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:
Delvist korrekt. De renter og gebyrer som skat pålægger dig skal bogføres i resultatopgørelsen på en særskilt konto, da der ikke er fradrag herfor, den kunne godt hedde offentlige bøder og gebyr. Selve afdrag på gæld skal føres i balancen, hvor der gerne skulle modsvarer noget gæld, som du har stående under skyldig moms, eller skyldig skat.

er det personlig virksomhed så ville momsgæld vel modsvares af konto momsafregning så gælden står der og når den betales vil momsafregning vel typisk bare gå ned?   "afdrag" vil derfor skulle bogføres mod den i regnskabet udestående moms vil jeg bare mene

Momsbod og renter for momsdelen ville jeg som Anders oprette egen konto til da det ikke må påvirke resultatet til skat = når året er slut skal det beløb der står på den konto tillæges regnskabets resultat så det forbedres med beløbet fra den konto

Gæld til skat - i personlig virksomhed ved jeg ikke hvorfor du Anders vil ha ind i virksomhedens regnskab - hverken selve gælde eller renterne på gælden, som jo er personlig skat. 

Hvis det er i selskabsform og selskabsskat så vil selve skatten jo fremgå af årets resultat og afdrag vil bringe det beløb i 0 mens renter og bod i så fald skal føres på egen konto som så skal tillægges resultatet når årsregnskabet skattereguleres

Det kunne være godt at lade en økonomimand lige få problemet og lave regnskabet korrekt - der kunne være penge at spare samlet på at få det korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er personlig Virksomhed, Kan se SKAT.DK har lavet en samlet regning på udstående med Moms, Skat osv. Så den skal vel bogføres som ovennævnte John ?

Såfremt der kun var skyld moms, skulle dette bogføres som udstående moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Din skat er din personlige og skal ikke ind i regnskabet - så du må i din skattekonto som indlogget på skat.dk som virksomhed kunne se hvad der er skat og hvad der er moms og hvad der er momsbod/rente vil jeg mene?.

Momsen som du der ser som skyldig, må givet jo være i dit regnskab allerede op dine momskonti (momsafregning) og så er det kun bod og rente som kan ha betydning for regnskabet som ekstra og de skal på en konto du laver til bod/rente fra offentlige eller lignende, så du får dem ind der og husker at lægge dem til dit overskud da der ikke er fradrag for beløbet 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak for dit svar John.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)