Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU + start af virksomhed??. Søger professionel hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et super relevant spørgsmål.

Jeg studerer på en videregående uddannelse og modtager derved SU.

Jeg har indtil videre haft et "studiejob" hvorved jeg er honorarlønnet på mit CPR nummer og altså selv har stået for at indbetale penge til skat med en frivillig indbetaling en gang om året. Jeg har dog aldrig tjent over det tilladte beløb man må tjene mens man modtager SU (mener det er 127.000 om året). Det skal siges jeg laver lys for kunstnere og artister og derved også har kunne trække udgifter såsom mad, transport og elektronik indkøb fx. fra.

Det der så er sket nu er at jeg har fået et reelt studiejob relateret til mit studie. Her bliver jeg ansat og kommer til at tjene nær den grænse om året inklusiv feriepenge

Mit spørgsmål er så nu: Hvordan kommer jeg uden om det her med at skulle betale SU tilbage hvis jeg fortsat gerne vil tjene nogle penge og have det sjovt i weekenderne med at lave lys og samtidig arbejde på mit studiejob i hverdagene da det beløb jeg så vil tjene samlet set kommer et godt stykke over 127.000 om året. 

Er det muligt at starte et firma (IS eller enkeltmandsvirksomhed) med CVR nummer og derved sende faktura ud med moms i stedet for honorar og så samtidig beholde pengene i selskabet som et overskud ? - det skal siges at jeg ikke behøver de ekstra penge jeg tjener på lys i forhold til mine faste udgifter kontra min indtjening på SU og studiejob.

Hjælp mig, hvad er mine muligheder :)

på forhånd mange tak.

Mvh. Tim

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim