Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød - Hvorfor skal det være så besværligt? Jeg havde egentlig forstået, at iværksætteri var vigtigt...

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lærke

For at sige det ligeud, - så er det dig selv der roder godt og grundig rundt i begreberne. 

Jeg bliver nødt til at slutte debatten fra min side, trods det at jeg selv har forsøgt at tænke ud af boksen i mine forsøg på at forklare hvad realiteterne i en samfundsøkonomi er. Der er nu engang realiteterne man skal forholde sig til, og ikke en masse fantasi om hvordan det kunne være, - hvis.....

Jeg har stadig ingen anelse om hvad det er der skulle være så svært ved at være iværksætter, at vi er nødt til at lave hele samfundet om før at du kan starte din forretning.

Så lad os bare konstatere at vi to ikke kommer videre i teksten.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lærke:

Ja, problemer andre har skabt er der desværre masser af. Men hvorfor i alverden er der ikke nogen der løser dem? Det er DET, der var min pointe…

Hej Lærke, stop stop STOP!. Inden du helt i selvsving over den store stygge onde verden. Du spørger om et råd og det skal jeg give dig. Få fat i en free-lance bogholder til at lave hele møget og sæt du dig ned og lav dine fine smykker og glem alt om bogholderi.
Så skal du:
- samle regninger på det du køber i en bunke.
- samle kladder til fakturaer (og bilag på kontantsalg) i en anden dynge.
Og så lave en aftale med en af de dygtige freelance bogholdere, der er f.eks flere herinde der tilbyder den service. Jeg ved godt du skriver at det har du ikke råd til, men jeg tror at på det "niveau" du starter og den indstilling du har (som jo er typisk for super-kreative :-), så er der ingen vej udenom, du har ikke råd til at lade være, ven! Focus på det du er god til, så vil jeg godt vædde en kælderkold økologisk THY pilsner (lidt dårligt skjult reklame :-) at den udgift til en freelance bogholder er givet godt ud. Og jeg er stensikker på at den du vælger gerne vil instruere dig i den smule du selv skal gøre på en ordentlig måde, ud over mine "knald bang" råd.
Så gør det, lad være med at spekulere mere over den store stygge uretfærdige "administrations og bilags verden", vi andre syntes osse det er træls, men har lært at leve med det. Så kan du osse. Sæt du dig ned og lav smykker, få fat i en freelance bogholder og lad være med at spekulere over alt det bøvl og alle de problemer der kan komme. En ting har mit lange liv lært: Problemer (skal vi ikke kalde det udfordringer, det er der ligesom mere "swung" over :-), de har nemlig den vane at præsentere sig selv, når de opstår og de løses bedst på samme vis, nemlig i den rækkefølge de indløber! Så ikke flere mørke spekulationer, få du fat i en freelance bogholder og få en god pris og lidt lav-praktisk undervisning i den smule, du selv skal gøre. Det er mit råd. 
   
 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dukkemager. Jeg synes dit syn på fantasi er destruktivt.

Verden ville se markant anderledes ud, hvis det ikke var tilladt for mennesker, at få idéer..

Din frustration over mig lader til, at komme til udtryk i en grov overdrivelse af mine udtalelser. Jeg synes det er småligt, at slutte af med et forsøg på, at gøre det hele til en løgn historie..?

Jeg har aldrig talt om, at ændre HELE systemet, bare en forholdsvist lille ting, jeg umiddelbart opfattede som ulogisk og latterlig. En tanke, jeg ikke var ene om, at have. Jeg håber ikke, at du er i tvivl om, at det er hvad, det handlede om?

Jeg søgte efter mere viden om emnet og hvad folks holdning til det, egentlig måtte være. Og det må man da sige, at jeg fik..

Tusinde tak til Tom. Igen en der skriver "vi andre synes også det er træls" Det var netop min pointe, at når så mange mennesker, synes det er træls, burde det så ikke, være tid til at overveje, at se på mulighederne i, at lave det om? .. Nok om den diskussion nu. Vi har efterhånden været hele vejen rundt, flere gange, skulle jeg mene..

Dit forslag er noget, jeg bestemt vil undersøge muglighederne i, Tom. Skype-Smile

Endnu engang tak for hjælpen fra de er jer, der har været venligtsindede.

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)