Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobsøgningskurser - kan de sælges??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Min mand og jeg har længe leget med tanken om at sælge jobsøgningskurser.

vi forestiller os at kurserne skal indeholde:

motiverende / coaching samtaler

afklaring af jobønsker

hjælp til jobsøgning

udarbejdelse af CV og ansøgninger

personlig træning til jobsamtalerne - værktøjskassen

udgangspunktet er at sælge disse kurser til akasser og kommuner så ledige borgere kan sendes i tilbud hos os.

vi ved godt at de allerede eksisterer men vi tror vi at vores tilbud kan skaffe flere i arbejde hurtigere end de nuværende tilbud.

årsagen til dette er, at vi begge har arbejdet med netop disse kurser før (og har selv deltaget) og niveauerne på disse kurser er fuldstændigt utilstrækkelige.

vores vision e,r gennem motivation og et oprigtigt ønske om at hjælpe folk i job, at vi kan få en højere andel borgere i job.

både min mand og jeg har arbejdet med rekruttering, herunder indkaldelse og afholdelse af jobsamtaler og opfølgningssamtaler. Vi havde begge stor succes med dette. med denne viden vil vi gerne inspirere og vejlee ledige borgere til hvordan de bedst sælger sig selv i en jobsamtale. jeg er selv uddannet socialrådgiver og har viden om de politiske rammer og indsatser hvilken jeg tror er til gavn for branchen.

vi har begge opfattelsen af at de nuværende jobsøgningskurser er mangelfulde- der tages ikke udgangspunkt i den enkelte borger og deres ressourer, og dette har vi en ambition om at ændre, hvilken kan medføre flere ledige i arbejde.

hvad tænker i om denne ide?

og hvordan kommer man mon igang?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

månemor:
udgangspunktet er at sælge disse kurser til akasser og kommuner så ledige borgere kan sendes i tilbud hos os.

Prøv da at tage en snak med nogle A-kasser og kommuner, og præsenter jeres ideer. De vil helt sikkert kunne give jer feedback på, om det er muligt at sælge disse til dem. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er bare lige det med at komme igang... er der nogle steder man kan få hjælp til dette mon? jeg har arbejdet med jobsøgningskurser, og der har været private aktører der har haft varetaget disse opgaver.. vi er jo kun en lille konsulentvirksomhed så jeg er i tvivl om hvordan vi mon skal gøre

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

månemor:
ja det er bare lige det med at komme igang... er der nogle steder man kan få hjælp til dette mon?

Det virker da ikke særligt troværdigt, at I vil sælge motivering, coaching, hjælpe folk til at sælge sig selv til en samtale etc. hvis ikke I kan gribe telefonen og snakke med et par potentielle kunder.

Kom ud af jeres comfort zone. Sådan er det at være iværksætter Wink

Mvh Carsten

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Månemor,

Først og fremmest vil du gerne sælge en ydelse, hvor du som konsulent/firma skal undervise folk i at sælge sig selv. Hvis du har de evner, så er jeg 100% sikker på at du også kan formå at sælge det produkt til A-kasser og andre relevante steder.

Der findes en del konsulentfirmaer der tilbyder samme ydelse, de tilbyder så også organisationsudvikling, coaching, lederudvikling osv. Så en fokuseret pakke fra jer ville da sagtens kunne anvendes.

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er uden for vores kompetencer at sælge et koncept og en forretning, til den del har vi behov for hjælp. Vi ved hvad arbejdsgivere vil have og det er det vi kan. Men du har ret i vi nok bare skal igang 

Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et godt råd-keep it simple, tak

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Skal man undervise folk i at sælge sig selv, deres CV og ansøgning. Så skal man da godt nok også kunne sælge sig selv til en virksomhed. Du sælger jo ikke et koncept, folk køber vel dig og din mand?

Hvis de køber et koncept så køber de en ide, nogle tanker og ideer.

Tror det er ret vigtigt du/i er bevidste om, at sælge jer selv og ikke jeres forretningside. Mennesker handler nu allerbedst med mennesker. Havde en konsulent forbi forsvaret til at undervise chefer i bla. CV, Kompetenceudvikling, networking. Konsulenten har aldrig fået et job pga. søgninger på Google men bliver udelukkende booket fordi folk kender ham, ved hvad han kan som person og de vil ikke have en anden der kan tale om det samme.

Mest af alt fordi de køber personen :)

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Research er nøgleordet når bæredygtigheden af en idé skal efterforskes.

1. Der er rigtig mange etablerede aktører indenfor jobsøgningkurser, og selvom man måske er både bedre og dygtigere, så er det trods alt den holdning man forventer at et firma har til sine egne produkter/ydelser - og det rykker jo ikke noget. Så spørgsmålet er om man har, eller kan skaffe, nok kontakter der kan føre til salg.

2. Der er en folketingsdebat om afskaffelse af 6 ugers selvvalgt uddannelse m.v. - og det bliver en svær manøvre for de partier der får støtte fra fagforeningerne, og jeg vædder gerne på at løsningen bliver et kompromis hvor bla. jobsøgningskurser hos private aktører bliver afskaffet. Det er snakken om de såkaldte pip-fuglekurser der spøger her. Det betyder at en stor indtægt falder fra dem der allerede er på markedet, og det vil udløse øget konkurrence med faldende priser til følge. 

3. Det bliver altså op ad bakke, og ud fra det du her har skrevet tænker du nok for traditionelt til at bryde rammerne for hvad der skal til for at mase dig ind på et marked som bliver smallere. Her skulle duI måske tænke mere på en digital strategi.

Men alt kan lade sig gøre, hvis viljen er der, og pengene tillader det :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)