Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasingaftale / Driftsaftale på Printer - Er det en god ide ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi har idag en OKI printer, der bruger for ca. 20.000 kr. Toner, Tromler etc. om året, for at printe ca. 30.000 sider ud.

Har fået et tilbud fra vores leverandør, om leasingaftale af en stor printer, til 8392,- / året finansieret, eller kontant 25.000 og så 2689,- / året i driftsaftale. Aftalen er 5-årig.

Så der er en del at spare for os, men jeg er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre ? Vi har slet ikke brug for så voldsom en printer - vi skal bare printe sort/hvid i et nogenlunde tempo.

Findes der nogle printere på markedet, til f.eks. 5.000,- , hvor prisen / effektiviteten på tonere mm. er nede i samme prisleje som ovenstående driftsaftale (2689,- for 30.000 sort/hvid sider) ?

Da vi sparer penge er det en no-brainer - er bare i tvivl om der er et endnu bedre alternativ, idet at selve printeren er Overkill. Leverandøren har selvfølgelig ikke nogen serviceaftaler på de mindre enheder - ikke uden at serviceaftalen bare stiger i pris tilsvarende.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth R.J.:
Findes der nogle printere på markedet, til f.eks. 5.000,- , hvor prisen / effektiviteten på tonere mm. er nede i samme prisleje som ovenstående driftsaftale (2689,- for 30.000 sort/hvid sider) ?

Regnestykket skal vel hedde ( (25.000 / 5) + 2689 for 30.000 sider ). dvs. 0,2563 pr. side. Når leasingaftalen udløber har i udskrevet 150.000 sider og som jeg forstår det ejer i så ikke printeren men skal lave en ny aftale.

Alternativt kunne i vælge at købe en god kraftig Business printer f.eks. HP Laserjet Enterprise 600 M602dn. Den koster pt. under kr. 6000,- og toner til ca. 24.000 sider koster kr. 1580,- udregnet over fem år har i en sidepris på ca. ( (6000 / 5) + 1975 ) / 30.000 = 0,1058 og så har i efter de fem år stadig en printer som har mange års levetid tilbage, herefter med en sidepris på kun kr. 1580 / 24.000 = 0,066. Dertil kommer en lille vedligeholdelses udgift som ikke ødelægger det gode regnskab.

I ovenstående går jeg ud fra i kun har sort/hvid behov da det er prisen ved sort/hvid du selv angiver. Dog er jeg ret sikker på ifølge de priser du skriver at OKI printeren er en farveprinter, og hvis du har brug for farve ser det selvfølgelig anderledes ud med printerens pris.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Din udregning er helt korrekt - jeg tog bare kun udgangspunkt i selve driftsaftalen. Vi vil få optionskøb på 5.000,- for printeren ved aftalens udløb.

Men mange tak for feedbacket. Det var netop også min overvejelse om vi ikke bare skulle købe en solid printer til de 5.000,- , var bare meget i tvivl om driftsomkostningerne.

Den printer du nævner, kræver den ikke også at der skiftes f.eks. Tromle, Fødebånd etc. ? Med vores nuværende OKI løber det hurtigt op, når der skal skiftes tromle på alle farverne 4 gange om året (hvor den så er så smart at kræve ny toner også - uanset om toneren er helt fuld eller ej - fantastisk). Så er bange for at købe katten i sækken igen, hvor vi ender ud med driftsudgifter til toner, tromler, bånd etc, i samme klasse som før.

Farveprint ville være rart, men er bestemt ikke et must. Der er ingen steder hvor det reelt vil være nødvendigt - specielt eftersom vores logo er sort/hvid.

Den M602DN printer du nævner, skal den ikke have skiftet tromler og alt mulig andet ?

Kan nu også godt se at det jo rent faktisk "Bare" er farven der slår os ihjel. Det er farvetonerne der koster - og så er vedligeholdelse (tromler etc) jo 4-doblet med de 3 ekstra ruller (Rød, Gul, Blå)

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Den M602DN printer du nævner, skal den ikke have skiftet tromler og alt mulig andet ?

Farveprintere er "slemme" med ekstra forbrugsting udover tonerpatroner, specielt OKI og andre hvor tromlerne er separat fra toner patronerne.

I tonerne til den HP printer jeg nævner er tromlerne en del af tonerpatronen, hvilket sikrer konstant optimal kvalitet. Den eneste "forbrugsdel" udover toner patronen er et vedligeholdelses sæt til ca. kr. 2500,- som skal udskiftes for hver 225.000 sider.

Der er andre fornuftige valg end lige den jeg nævner, det var bare et eksempel, men jeg ville vælge enten HP eller Lexmark hvis det er sådan en type printer du går efter. Begge fabrikater har lang tradition for at lave solide kontormaskiner som kan holde mange år med minimal vedligeholdelse og driftsudgifter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger selv en HP officejet Pro 8600 plus.

Den skulle eftersigende være mere økonomisk i brug end en laserprinter selvom det er en inkjet.

Vi er meget tilfredse med den, og vi bruger ca en sort/hvid patron for hver 2000 sider vi printer.

Det vil sige at du skal bruge 15 patroner om året til ca. 200 + moms = 3000 kroner + moms per år.

Du kan købe printeren til omkring 2000 kroner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)