Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning fra postdanmark på en returvarer fra Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Fra  FashionByEmma.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en varer retur fra en kunde i norge (jeg sælger modetøj på nettet til kvinder i DK og udlandet, ofte Norge).

Kunden sender den retur, da størrelsen ikke passer og jeg kreditere kunden og sagen er afsluttet. Men et par uger efter får jeg en opkrævning fra postdanmark, fra toldservice. På regningen står der at faktura dækker omkostning af registrering af forsendelser i toldsystemet.

Regningen lyder på 160 DKK, som jeg skal betale fordi kunden har sendt en varer retur. Da jeg taler med Postdanmark får jeg at vide at jeg må opkræve pengene fra kunden (jeg svarer at det kan da ikke være kundens problem, samt at vores handel er afsluttet). Som jeg ser det, så kan det være dyrt for mig at sende varer til udlandet, hvis de sender varen retur. Jeg sender en del pakker til norge, men det kan godt blive en dyr fornøjelse og penge op af lommen, hvis kunden returnere (som de selvfølgelig er i deres fulde ret til, da jeg har 14 dages returret).

Jeg vil gerne høre om andre har oplevet det samme? - eller om i sender pakker igennem andre end Postdanmark, hvor det ikke koster penge at få returvarer.

PÅ forhånd tak for svar.

Anita

http://fashionbyemma.dk/

High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/

Fra Ringsted
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke selve PostDanmark, der kræver penge af dig men toldvæsenet.

Prøv at ringe til told og høre, hvad du skal gøre fremover.

Jeg har en gang sendt noget retur til Canada, hvor jeg skulle skrive et eller andet, som jeg ikke kan huske hvad var, så man undgik toldgebyr. Men det var en reklamation og ikke en returnering.

Så der er sikkert noget kunden skal skrive, så du undgår det fremover.

Du skal selvfølgelig huske at skrive hvad her, når du finder ud af det.

Fra Smørum
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Fra  FashionByEmma.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Regningen er nu fra PostDanmark, tror du så ikke den er fra Postdanmark? (Der står internationalt Postcenter, Postdanmark) - og jeg har talt med ToldService fra Postdanmark og de sagde det var et gebyr som de tog for registreringen af forsendelsen i toldsystemet, jeg har nu en på sagen, for jeg ikke mener det kan være korrekt at det skal koste mig penge at få "mine egne" varer retur.

Jeg lover at vende tilbage når jeg hører endelig svar fra PostDk, men vil stadig meget gerne høre om andre har haft samme oplevelse? 

pft. Anita

High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

primeon:
Det er nu ikke selve PostDanmark, der kræver penge af dig men toldvæsenet.

Sikke da en gang vrøvl du skriver! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anita :
for jeg ikke mener det kan være korrekt at det skal koste mig penge at få "mine egne" varer retur.

Du glemmer jo at det er en vare du har eksporteret ud af EU, så skal den jo også registreres hvis den skal tilbage til EU. Du kan prøve at kontakte Rikke fra fortoldningsbutikken for at høre om hun evt. har en billigere løsning.  www.fortoldningsbutikken.dk

Mvh

Ravn

Fra Smørum
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Fra  FashionByEmma.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tusind tak for svaret, og tak for tippet, jeg vil helt sikkert kontakte Rikke fra Fortoldningsbutikken.

Den er jeg helt med på, men da det er første gang det sker, så var jeg ikke bekendt med gebyret på servicen fra Postdanmark. (det er jeg så nu Sad).

Ha en god dag.

Mvh. Anita

High Fashion webshop - modetøj til kvinder fra danske og udenlandske designere http://fashionbyemma.dk/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)