På tidspunktet, hvor Ewire lukkede havde jeg en hel del ordre, hvor betalingen ikke var bekræftet. Om det skriver ewire følgende: "De gøres opmærksom på at transaktioner der ikke var gennemført på tidspunktet hvor systemet blev lukket ned, automatisk er blevet tilbageført til kundens ewire-konto. "
Jeg har skrevet til 10 af de kunder, hvor ordre betalingen ikke var bekræftet. Indtil videre har jeg hørt fra 2, hvor ingen af dem har fået penge retur eller fået mail fra Ewire.
Hvad gør jeg? Jeg kan ikke gøre krav på pengene da de ikke står under min saldo, men mine kunder har heller ikke fået pengene. Hvad betyder det, at pengene er tilbageført til kundens ewire-konto?
Ja umiddelbart, men jeg har brugt formiddagen på at kontakte de kunder det drejer sig om og ingen af dem har fået penge retur eller hørt fra ewire. Jeg kan ikke anmelde noget krav da min balance hos ewire er 0,00 og samtidig har mine kunder ikke fået pengene.
ring til kurator men jeg tror at i samme sekund der blev indgivet konkursanmeldelse blev alle udbetalinger låst, uanset man havde været inde og føre beløb over til sig selv. Var denne overførsel ikke gået igennem, så er jeg meget sikker på at de penge er låst i boet og kommer til at indgå i boet, og de er i alle fald ikke betalt tilbage til de kunder der har betalt med kort heller
Du har som leverandør stadigt pligt til at levere alle varer, uanset du har fået pengene eller ej - kunden skal holdes uden for det at din betalingsformidler er gået ned - desværre
Hør boet og hvis helt mod forventning - det skulle gøre en forskel at man har teknisk bedt om udbetaling inden konkursen - så lad alle vide det - men regn med at pengene indgår som alle andre i boet
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svaret, John. Jeg har sendt en mail til kurator tidligere på formiddagen. Det er dog ikke fordi jeg har bedt om en udbetaling, men fordi jeg ikke har bekræftet betalingen i det de kom ind hos ewire. Det foregik sådan at når en kunde gennemførte en ordre skulle jeg på tidspunktet af forsendelsen bekræfte betalingen og pengene vil automatisk blive udbetalt hver torsdag. Jeg havde ikke bekræftet betalingerne og ewire skriver jo at de i det givne tilfælde har tilbageført pengene til kunden ewire-konto. Med kunden er jeg ret sikre på at det er mine kunder, altså dem der i første omgang har gennemført en ordre i min webshop. Ret mig, hvis jeg er galt på den.
Nej du har sikkert helt ret så men igen, hvis ewire har været meldt i konkurs (for nu snart ret længe siden) inden du har bekræftet og kunden ikke har nået at få penge tilbage, så tror jeg stadigt de er låst hos ewire. Jeg kender ikke ewires regel for hvornår de returnere kundepenge hvis du som leverandør ikke bekræfter at du har afsendt - det sker ved ret sent - og alle de penge må være låst i boet. Hvis Ewire efter konkursen har skrevet at de har ført pengene tilbage til den oprindelige kunde - er det nok anderledes, men det vil overraske
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER