Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udbetaling af løn til konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan reglerne for udbetaling af løn forgår til en konsulent. 

Jeg har en lille hobby virksomhed, hvor jeg arbejder som konsulent inden for personlig træning, massage og korrekte arbejdsstillinger på arbejdspladser. 
I den forbindelse har jeg skabt et samarbejde med en kostvejleder.

hun får 350 kr/t minus mine 15 % for at henvise kunden til hende.

Nu er mit spørgsmål, hvordan gør jeg ang. registering af løn.

Klienten kontakter mig og betaler mig for hendes service --> jeg betaler så klienten hendes løn.

Hvordan skal dette registeres så jeg ikke får problemer med skat?  

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det simpleste er, at hun skriver en faktura, som du betaler.

Hans

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som Hans skriver, skal du få kostvejlederen til at lave en faktura til dig. Hermed opfattes hun skattemæssigt som en konsulent, og ikke som en ansat. Dette er meget vigtigt for dig, da du ellers risikerer at blive opfattet som arbejdsgiver, som jo skal betale både atp, feriepenge, barsel osv osv.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

rigtig mange tak begge to I har lige sparet mig for en masse hovedpine!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :