Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er mit produkt innovativt nok, eller er jeg på dybt vand?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søndersø
Tilmeldt 23. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle Aminoer

Jeg er en ung mand der har fået en lys idé. jeg vil meget gerne føre denne idé ud i livet, men jeg ved simpelthen ikke om det er en nyhed eller ej. jeg er klar over at ens produkt skal have en hvis mængde nyhedsværdi før den overhovedet er værd at tænke på, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. jeg synes det er svært at spørge nogle til råds uden at røbe ens idé og dette er jeg selvfølgelig ikke tryg ved. kan i give mig nogle råd til en måde jeg kan undersøge nyhedsværdien på? er der en minimumsgrænse for hvor meget ens produkt skal skille sig ud fra et allerede eksisterende produkt?

på forhånd tak for svar. jeg synes det er meget svært at komme igang med de første skridt, så jeg sætter stor pris på at i givet jer tid til at læse dette oplæg.

Mvh. Nikolaj A. Andersen  

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fordi du vil have et patent på din ide? Fordi der er ingen skam i, at se en fantastisk ide eller koncept og så lave det i Danmark. Desuden findes der masser af virksomheder som laver det samme, så det hele handler om eksikveringen.

Desuden skal du ikke være bange for, at snakke om din ide så du kan få noget feedback. Mange som går og er bange for at dele sin ide, kan lige så godt pakke sammen for, hvis man ikke selv kan komme videre, så må man jo snakke med nogen om ens ide.

Hvis din ide er patentværdig, så synes jeg du skal tage fat i en patentadvokat og få undersøgt om der er noget lignende på markedet. Det koster dog en del penge. Hvis din ide er taget fra en anden virksomhed, så skal du bare komme i gang. Så er der ingen grund til, at gemme på den.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Du skal ikke være så bange for at dele din idé. Spørg nogle kompetente mennesker om deres input, gerne nogen der ved noget om branchen. Sandsynligheden for at der er nogen der løber med din idé er så ekstrem lille sammenlignet med sandsynligheden for at ideen er håbløs ;)

Det er næsten aldrig den første idé som iværksættere får succes med, men mere ofte en modificeret idé eller en helt anden idé som du får i løbet af forløbet. Desuden er implementeringen af ideen vigtigere for din succes, end selve ideen - og succesfuld implementering kræver erfaring, så kom du bare i gang :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det en fordel at kunne bringe noget nyt på markedet der ikke er set før, hvis det altså er brugbart, men det er slet ikke nødvendigt at opfinde en dyb tallerken. Hvis din ide bygger videre på noget eksisterende, men har nogle nye smarte features, forbedringer eller en anden vinkel, kan det sagtens være fint. Tja, du kan endda lave præcis det samme som andre har lavet, og få succes med det, hvis du sparker røv, så du har det bedste produkt/bedste service på markedet.

Fra Søndersø
Tilmeldt 23. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

tusinde tak for alle jeres svar, det er en kæmpe hjælp for mig :)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)