Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg helt fra forstanden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Håber virkelig, at der er en herinde, som kan give mig et klart svar :)

Sagen er den, at jeg for en kunde har løst faste opgaver med en fast månedlig aftale. Da mine fakturaer i starten af 2014 ikke længere blev betalt valgte jeg pr 1. april (Det var en god samarbejdspartner, så jeg gav faktisk en lang line) at afbryde samarbejdet. Jeg har modtaget betaling for januar og februar, men vi bøvler stadig med betalingen for marts måned.

Aftalen er, at jeg skriver artikler, holder hjemmesiden opdateret og diverse andet med et fast timeantal.

Men min kunde tilbageholder nu det fulde beløb for marts med følgende krav:

1) Jeg skal overdrage ejerskabet af en hjemmeside, der er produceret i min fritid, men i den periode, hvor jeg har været tilknyttet hendes firma som fast konsulent. Denne side er ikke en del af vores samarbejde udover, at jeg bruger den til at bygge links fra, og derfor kunne lave et link til kundens hjemmeside.

2) Adobe Design Standard licenser. Igen licenser som jeg har indkøbt i min virksomhed og altså er ejeren af.

3) Jeg skal udlevere alle filer fra min tid tilknyttet virksomheden. Men da jeg allerede har gjort dette har jeg bedt om en specificering af hvilke dokumenter, der er tale om, så jeg kan udlevere dem ASAP.

Jeg synes jo det er lidt mærkelige krav at bruge til at tilbageholde betaling, da punkt 1 og 2 ikke vedrører vores samarbejde (udover at det er midler jeg bruger i min virksomhed til at levere en service til mine kunder). 

Punkt 3 ville jeg meget gerne løse, men jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal sende, for jeg har jo sendt alt.

Mit spørgsmål er nu: Kan min kunde tilbageholde det fulde beløb i den her situation. Jeg har talt med en advokat, der mener, at det ikke er en mulighed for min kunde. Men jeg har desværre ikke fået et sted i en lov eller paragraf, som jeg kan pege på, når jeg skal argumentere overfor min kunde. Så hvis du kan hjælpe mig videre, så vil jeg blive sindssygt glad!

Go' dag!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil hun ikke også have din bil, PC når hun er ved det...
Det lyder da noget ude i skoven...

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder langt ude.... tror da ikke hun kan tilbageholde penge. Har du det på skrift, så prøv at kontakt en advokat

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en side du har lavet, og sådan set også ejer er du jo i din gode ret til at lukke siden ned. Det er jo din side. 

Du kan sagtens lukke siden ned og så sige at så snart der er betalt det sidste der skyldes så åbner du siden igen, og overdrager de ting som kan defineres som værende din kundes ejendom (logo´er, filer osv). 

Den programlicens du har købt er jo din, så den skal du ikke gøre noget med.

Jeg kan godt tilbyde at ringe til din kunde og fortælle at de har 2 dage til at betale ellers bliver siden lukket ned på fredag kl 12.00 hvis du har det svært med den slags konfrontationer, det er aldrig rart, og da slet ikke når det er en du har haft et godt samarbejde med i lang tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Buskbjerg:
Sagen er den, at jeg for en kunde har løst faste opgaver med en fast månedlig aftale. Da mine fakturaer i starten af 2014 ikke længere blev betalt valgte jeg pr 1. april
jeg synes vel som din advokat også gjorde at du må han en god sag - men du kommer jo ikke til at få den måned uden formentlig at skulle i retten med kunden.

Det som lyder besværligt er, at du lyder lidt som om du har været ansat og at kunden i alle fald har betragtet det som sådan og at de mener at de ting du har lavet (inkl. den side i din fritid) er deres ejendom fordi de mener de er lavet i de timer de har betalt dig for. Faktisk har de så sikkert rodet ting sammen for sig ved at du har faktureret - som jeg læser det fra en virksomhed og ikke betalt som løn -  og ligger der ikke en aftale om hvem har rettigheder på det du producerede for dem (og som de måske mener de har betalt dig for via dine fakturaer måske inkl. adope hvad ved jeg) så ser jeg sagen som dårlig for dem - men når du spørger en advokat og får hans svar - så skal han jo også helst på baggrund af at han vel har forsået sagen, kunne sige dig hvorfor han mener du står godt

Uanset hvad, kommer du vel ikke uden om via retten hvis ikke du kan sætte dig overfor kunden og face-to-face blive enige om at rydde op i det her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)