Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsrejse til Kina

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer Jeg skal på forretningsrejse til Kina, og har i den forbindelse et par spørgsmål. Rejsen er udelukkende en forretningsrejse. Jeg har et ApS og får ikke løn eller lignende. Selskabet har betalt flybilletter og hotel. Kan jeg lade selskabet betale for mad, transport osv. i Kina? Hvis ja, kan jeg blot hæve nogle penge på firmakontoen og gemme bonner? Og hvad så med evt. overskydende penge fra hævning? Eller skal jeg betale alt med selskabets VISA-kort? Hvad gør I? Er der nogle gode tips i forhold til bogføring? Håber at I kan hjælpe...

/Shock

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil råde dig til at hæve kontanter, da det ikke er så nemt at betale med visa over alt i Kina.

Du kan med fordel hæve i lokale ATM maskiner med dansk Visa kort, det koster 30 dkr hver gang og du kan hæve hvad som svare til 2000 danske pr dag

og max 20000 på en måned, men tjek det med din bank som sikkert vil råde dig til at ha et ekstra kort evt et master også..

Dog skal du passe på med at hæve små beløb da det også koster 30 kr.

Det skal også siges at 30 kr er billigt fordi du får den lokale valuta til billigste kurs (bedre end i banken)

udenlanske visa og master kort er langt dyere at bruge, fordi de ikke fungerer helt på sammen måde som for eks et dansk visa dankort,
her betaler man først hvad som man hæver efter minst en måned og det koster selvfølgelig også, det danske visa/dankort hæver pengende samme dag,
og derfor meget billigt at bruge, så jeg bruger stadig mit danske visa kort frem for mit kinesiske når jeg er ude at rejse :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)