Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero af kørsel i privat bil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en der kan hjælpe. Jeg skal bogfører kørsel i egen bil. Jeg har sat konto 3160 ind som konto, men hvad konto skal jeg brug som modkonto?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skott Carlsen:

Er der en der kan hjælpe. Jeg skal bogfører kørsel i egen bil. Jeg har sat konto 3160 ind som konto, men hvad konto skal jeg brug som modkonto?

Hej Peter.

Til min store overraskelse kan jeg se du ikke har fået svar.

Det beklager vi :)

Har du fundet en løsning ?

Du skal bruge den modkonto hvor du udbetaler pengene.

Bank eller kassen 

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har udbetalt dem til dig selv, for at beholde likviditeten i din virksomhed, så skal du bogføre dem på privat udlæg / egenkapital , hvis du er en enkeltmandsfirma.

Hvis du er Aps, IVS eller A/S - så kan du bogføre det på en mellemregning og derefter udbetale dem til dig selv, så mellemregningen bliver clearet.

Hvilket slags firma er du og hvor mange transaktioner har du

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis enkeltmands (personlig) virksomhed skal du slet ikke bogføre kørslen. Du fører kørebog og når året er gået skal du regulere dit driftsresultat ned med det beløb du skal ha fradrag for for kørsel (lige som du skal regulere op med gaver og andet)

Vil du ha beløbet løbende kan du bare forskudsregistrere det mindre som du venter kørslen giver i fradrag, så får du det løbende ved mindre skat

Det tages som fradrag i personlig virksomhed og udbetales ikke. Mere HER i afsnit om selvstændige

Hvis det er ApS så kræver det at din løn står i rimeligt forhold til kørsel, man må ikke udbetale statens tast til nogen der ikke får en løn der står i rimeligt forhold, men her skal det så udbetales og indberettes til skat ved udbetaling (som skattefri kørselsgodtgørelse)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Apr 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt John - jeg fik ikke lige skrevet at ved APS mm. så skal det selvfølgelig indberettes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)