Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tosset idé - hvad siger i?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra slagelse
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Gavekortrabat Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Jeg har i et stykke tid gået med idéen om at dagligvare på nettet er der fremtid i, hvad er jeres holdning til det? Min tanke var i den sammenhæng meget primitivt følgene; vi siger en kunde køber en række vare på min hjemmeside, jeg går så ned i Netto og køber det kunden har købt på hjemmesiden. Jeg kan se på fx. Nemlig.com sælger de varende dyrere end i fx. Netto. Man kunne derfor godt sælge varende dyrere end man køber dem, og stadig være konkurrencedygtig.
Der ville måske også være mulighed for at lave en aftale om at få nogle % rabat, der hvor man køber dagligvarende.
Hvad siger i til tanken, kan det overhovedet lade sig gøre? 

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Erik Damgaard Nielsen:
Hvad siger i til tanken, kan det overhovedet lade sig gøre?

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det vil kræve meget store ressourcer, og resultatet vil sandsynligvis være plaget af fejl. Indkøb til andre er sværere end man lige tror. Hvis du endelig vil ind på det område, skal du hellere finde en løsning på at samle indkøb fra online supermarkeder. Mine indkøbsbehov gør, at jeg handler både på irma.dk og nemlig.com. Da de har forskellige leverancetider, ville jeg måske gerne betale for en service som koordinerede leveringen til min dør.

/Andy

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kammerater er medstifter af Nemt Indkøb, og det går dem vidst fint - tror sagtens det kan lade sig gøre, jo :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Rostock
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Die Möbel Wikinger GmbH Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

jeg syntes lidt det virker som om du ikke rigtigt har tænkt din tanke helt til ende...

"jeg går så ned i netto..." så må vi jo håbe du bor i nærheden af din kunde ellers kunne det godt blive en lang gåtur.

Det skal nok gribes anderledes an, måske du skulle opsøge din målgruppe (f.eks. ældre mennesker i et bestemt område) og aftale faste indkøbsdage og muligvis et stramt sortiment. Der er sikkert mange borger der ikke kan eller gider at slæbe tunge produkter...Hundefoder, Katte-Grus, potte-muld, drikke-varer osv.

Daligdags varer er sikkert også fint hvis du har nok stamkunder.

Held og lykke, hvis min kritik er for hård så betragt det som en udfordring og bevis du kan

venlig hilsen

Claus

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan absolut godt lade sig gøre. Det kræver bare tid og nok penge til det. Der skal dælme mange kunder til, før den forretning bliver rentabel. Men der findes jo mange som gør noget lign. webkiosk.dk er bare et eksempel.

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan lade sig gøre... men så skal du tænke på avancen og hvor mege det koster at hente varer og så ud til kunden?! 

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt du også tænker på, hvilke krav der er til transport af fødevare. Der er nemlig mange krav til hvilke temperaturer og hvilke ting der må fragtes sammen.

Fra slagelse
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Gavekortrabat Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Ruhe Madsen:
"jeg går så ned i netto..." så må vi jo håbe du bor i nærheden af din kunde ellers kunne det godt blive en lang gåtur.
 
Jeg forstår din skepsis, min grundtanke som jeg måske ikke fik formuleret ordenligt var følgende: 
1. Jeg laver en aftale med fx. Netto, og tager billeder af deres produkter (meget stort arbejde)
2. en kunde bestiller fx. 7 liter mælk og en sodavand, hvorefter jeg så går ned at køber det hos Netto.
3. Jeg sender det så med GLS/Post Danmark.

Ved godt det er en primitiv tanke, som der skal arbejdes meget på, dette opslag var også blot lavet for at høre om det var helt urealistisk.   

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ellers du laver punkt 3 om, så køle og frost ikke skal overnatte på posthuset, så er din ide god.

Jeg kan ikke huske hvilket tv-program, men et sted på Sjælland havde en mand ganske fin success med at tage imod bestillinger via telefon fra ældre om formiddagen, og så indkøbe og levere om eftermiddagen.

Det kræver en bil, en telefon og en computer til at skrive bestillingerne ned på. Jeg mener han tog et fast gebyr på omkring 90kr per levering.

Det var nemlig stadig billigere end de indkøbstilbud som den pågældende kommune kunne tilbyde.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)