Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få folk til at byde på at blive opgraderet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte et flybillet i går og i dag fik jeg en email fra flyselskabet om at jeg var udvalgt til at blive opgraderet til Business class. Glad og forventningsfuldt klikkede jeg på linket og opdagede til min skuffelse at jeg skulle byde på hvor meget jeg ville betale for eventuelt at blive opgraderet til Business class.

Da skuffelsen havde lagt sig, kom jeg til at tænke på at princippet faktisk er genialt og kan bruges i mange sammenhænge. Lad os for eksempel tage et hotel, der har nogle luksusværelser, der koster 2.000 kr. ekstra pr. nat. Det synes de fleste kunder måske er for meget, men nogle vil måske godt betale 1.000 kr. ekstra for luksusværelset. Nu viser det sig at man ikke får lejet alle luksusværelserne ud. Nu kan man sælge værelserne til dem, der har budt højest f.eks. 1.000 kr. Resultatet er at man får en ekstraindtægt på 1.000 kr. og da det sikkert koster mindre end 1.000 kr. at rengøre et luksusværelse frem for et standardværelse har man opnået en ekstra fortjeneste.

Dette kan sikkert bruges i andre sammenhænge end fly og hoteller.

Dog vil jeg sige at man skal sørge for at afpasse folks forventninger når man giver dem tilbuddet, så kunderne ikke ender med at blive skuffet lige som jeg blev ovenfor.

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

det er lige præcis som du siger.... Geniat!

fik selv en mail fra hilton vedr en booking jeg havde i Belgien. Her havde jeg mulighed for at vælge forskellige upgrades, som jeg dog iklke skulle byde på, men ville få besked om det blev muligt, ved ankomsten.


en god måde at få mersalg på.

VH

philip

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)