Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress-udvikler: Hvad hader du mest ved Wordpress?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halløjsa!

Overskriften er måske lidt hidsig, men jeg kunne godt tænke mig at høre bud på hvad der irriterer folk mest ved at udvikle Wordpress sites for kunder?

Jeg har selv lavet rigtig mange Wordpress sites, og en af de ting der irriterer mig mest er hvor besværligt det er at benytte "moderne" udviklingsteknikker, såsom testing, versionsstyring etc. Dette skyldes både den måde Wordpress er lavet på, men særdeles også at mange sider ligger på almindelige webhoteller, uden SSH adgang osv...

Anyways, det ville være fedt at høre andres hadeting!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Suhm:
Jeg har selv lavet rigtig mange Wordpress sites, og en af de ting der irriterer mig mest er hvor besværligt det er at benytte "moderne" udviklingsteknikker, såsom testing,

Hvad er det præcis du ikke kan omkring "testing"?

Peter Suhm:
versionsstyring etc.

Det kan man sagtens, alle vores udviklere bruger SVN, til alt hvad vi udvikler, herunder også WordPress.

Omkring forbedringer til WP, så synes jeg generelt mediebiblioteket skulle have en tur, bl.a. med bedre kategorisering.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for dit svar!

I forhold til testing, så tænker jeg både på unit tests og funktionelle tests. Det er ikke førsteklassesbeboere, hvis man kan sige det sådan ;-)

Jeg bruger også versionsstyring (Git), men jeg kan ikke særligt let bruge det i forbindelse med deployments etc., hvis min klient bruger et "gammeldags" webhotel. Mine egne Wordpress sider ligger på VPS'er hvor jeg kan logge ind med SSH og styre alt med Git etc.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Suhm:
Jeg bruger også versionsstyring (Git), men jeg kan ikke særligt let bruge det i forbindelse med deployments etc., hvis min klient bruger et "gammeldags" webhotel. Mine egne Wordpress sider ligger på VPS'er hvor jeg kan logge ind med SSH og styre alt med Git etc.

Brug et deployment script der checker koden ud fra din versionsstyring, og overfører til dine servere med den protokol der er til rådighed. 

http://capistranorb.com/

Capistrano understøtter Git, SVN og Mercurial, og den uploader som standard med SSH.

Men du kan bare skrive dit eget FTP plugin, det er ret simpelt: http://stackoverflow.com/questions/327417/using-capistrano-to-deploy-a-non-rails-site-via-ftp 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for link. Har arbejdet med Capistrano og lign. tools. Det ændrer dog ikke på at det er lidt besværligt... Er godt klar over at der findes løsninger til alle disse ting, men derfor er det stadig nogle irritationsmomenter for mig :) Wordpress core er ikke tiltænkt tests, continious integration etc.

Anyways, ville egentlig bare gerne høre hvad der irriterede folk ved at lave sider for kunder. Deployment, opdatering, test/staging sites etc?

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

At koden er ikke objekt orienteret. Det er ikke (længere) et stort irritationsmoment for mig når jeg bygger templates, men mere når jeg skal bygge større plugins.

Jeg har en MVC-agtigt struktur jeg plejer at bruge til plugins, men man virkelig holde tungen lige i munden for at undgå at det bliver for rodet når det er stort plugin, pga. MVC ikke passer helt ind i Wordpress' struktur.

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Omkring forbedringer til WP, så synes jeg generelt mediebiblioteket skulle have en tur, bl.a. med bedre kategorisering.

Hvis du tænker på kategorier til de forskellige billeder kan man meget nemt selv aktivere dette. Medier er som alt andet i wp en post type og du kan blot aktivere taxonomy for den med funktionen register_taxonomy( 'media-category', array( 'attachment' ), $args );

Samme teknik kan også bruges til at lave tags til billeder. 

Hvis du mener kategorisering i forhold til inddeling af mappestruktur, er jeg helt enig, der synes jeg også godt man kunne forbedre det. 
 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusET:
Hvis du mener kategorisering i forhold til inddeling af mappestruktur, er jeg helt enig, der synes jeg også godt man kunne forbedre det. 

Yes det er nemlig en mappestruktur jeg kunne tænke mig som værende en standard-ting i WP.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)