Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hyrer andre til at drive ens virksomhed i ens fra vær i enkelmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dcom.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er kommet ud i en lægerne varen sygdom for løb, som gør at jeg ikke kan drive mit lille enkeltmandsvirksomhed, da jeg har et andet arbejde ved siden af som jeg os er sygemeldt fra og der med modtager sygedage penge fra pt. og jeg ville ikke overtræde §279

Pt er min virksomhed lukke pga min sygdom, men det koster jo penge selv om man er syg.

Jeg ville gerne høre om man må hyrer andre til at drive ens virksomhed i ens fra vær, nå man kun er et enkeltmandsvirksomhed, for jeg må jo ikke ansætte nogen til?

Så jeg tænkte på om det er lovligt at oprette en konsulent opgave til ens samlever? så hun kan drive virksomheden i mit fravær så mine omkostninger holdes nede er det lovliget ?

MVh

Theis Dylsing

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må da meget gerne have ansatte i en enkeltmandsvirksomhed. Det er vi rigtig mange, der har.

Ordet enkeltmandsvirksomhed dækker ikke over, at det kun må være én person, der arbejder i firmaet, men fortæller noget om ejerforholdet og hvem der er ansvarlig.

Mange ting er enklere i en enkeltmandsvirksomhed, så derfor vælger mange typisk denne løsning.

Du skal jo så afklare med fagforening/kommune, om du kan oppebære sygedagpenge mens du driver din forretning videre. Det kan til tider godt være et problem. Men snak med dem om det og få helst alle svar skriftligt.

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dcom.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg har hele troede at man ikke måtte have nogen ansat.

Jeg ville hels ikke se min virksomhed bare synke i jorden, efter at ha oparbejde den i snart 2 år og enlige giver overskud.

Jeg ville lige kontakt min fagforening og høre dem af.

Tak for svaret

MVh

Theis Dylsing 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er udelukkende et spørgsmål a de som udbetaler sygedagpenge vil gi dig lov til at drive din virksomhed videre under sygedagpenge periode - om de mener det kan kontrolleres, at du ikke i virkeligheden selv er med i et eller andet større omfang. Det er derfor klart at det kun er sygedagpengekassen som du få svar fra og det vil være individuel bedømmelser. Der er intet i vejen for at ha ansatte ellers. Du skal arbejdsgiverrepræsenteres hvis det skal være som en ansat - men vær opmærksom på, at din kones deltagelse som "medhjælpende hustru" eller ansat med stor sandsynlighed vil fratage hende retten til dagpenge hvis hun har et andet arbejde - indtil din virksomhed er lukket - i fald hun bliver arbejdsløs fra andet arbejde

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)