Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hyrer andre til at drive ens virksomhed i ens fra vær i enkelmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dcom.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er kommet ud i en lægerne varen sygdom for løb, som gør at jeg ikke kan drive mit lille enkeltmandsvirksomhed, da jeg har et andet arbejde ved siden af som jeg os er sygemeldt fra og der med modtager sygedage penge fra pt. og jeg ville ikke overtræde §279

Pt er min virksomhed lukke pga min sygdom, men det koster jo penge selv om man er syg.

Jeg ville gerne høre om man må hyrer andre til at drive ens virksomhed i ens fra vær, nå man kun er et enkeltmandsvirksomhed, for jeg må jo ikke ansætte nogen til?

Så jeg tænkte på om det er lovligt at oprette en konsulent opgave til ens samlever? så hun kan drive virksomheden i mit fravær så mine omkostninger holdes nede er det lovliget ?

MVh

Theis Dylsing

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må da meget gerne have ansatte i en enkeltmandsvirksomhed. Det er vi rigtig mange, der har.

Ordet enkeltmandsvirksomhed dækker ikke over, at det kun må være én person, der arbejder i firmaet, men fortæller noget om ejerforholdet og hvem der er ansvarlig.

Mange ting er enklere i en enkeltmandsvirksomhed, så derfor vælger mange typisk denne løsning.

Du skal jo så afklare med fagforening/kommune, om du kan oppebære sygedagpenge mens du driver din forretning videre. Det kan til tider godt være et problem. Men snak med dem om det og få helst alle svar skriftligt.

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Dcom.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg har hele troede at man ikke måtte have nogen ansat.

Jeg ville hels ikke se min virksomhed bare synke i jorden, efter at ha oparbejde den i snart 2 år og enlige giver overskud.