Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEGET bedre load time - hvordan?

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lucas - Hosting4Real:
Hvad du kalder det, og hvad Joomla folk kalder det, er jeg egentligt ligeglad med, PHP kode er og bliver en backend del af en hjemmeside set fra et udvikler perspektiv.

Nu skal man passe på med at blande sig i sådan en diskussion her, men vil lige give ret her.

Backend = det serveren afvikler. Frontend = det browseren afvikler. Længere er den ikke.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper hvís man har kendskab til den software man hoster - i det her tilfælde viser det sig jo også at problemet ikke er meebox men derimod softwaren - så stik modsat hvad du har anbefalet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla er jo ikke bare serverside og clientside - men derimod en tiered applikation hvor det i kalder "backend" består af flere lag som i Joomla sproget hedder frontend og backend.

Hvis man ikke forstår helt grundlæggende at hvis joomla backenden kører med en lav wait time - så er der ikke problemer med hosten så vil man jo ikke forstå hvordan tingene hænger sammen.

Hvis Joomla backenden havde en wait på 1800-2500 MS så var det jo åbentlyst hvor problemet var - men når den nu er på 400ms så er det også åbentlyst at problemet findes i joomla frontenden - altså i det yderste lag af applikations arkitekturen som benævnes frontend i Joomla verden.

Så problemet er jo i høj grad at analysen er forkert, fordi forståelsen er forkert - og hvis man ikke forstår de applikationer man hoster så bliver det også svært og sige noget meningsfyldt om dem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Mogenshøj:
Backend = det serveren afvikler. Frontend = det browseren afvikler. Længere er den ikke.

Ahh, det er nu mere kompliceret end som så.

I gamle dage, var backend det lag af programmet der snakkede med andre maskiner, mens frontend var den del der snakkede med brugeren.

Så kom de glade cms-dage hvor backend blev brugt om administrationssystemet og frontend om selve sitet.

De senere år, er man så begyndt at bruge backend om serverside afvikling og frontend om clientside afvikling. Hvilket er forståeligt da en frontend udvikler for de fleste er en der er stærk i JavaScript og andre clientside teknologier.

Personligt er jeg kommet til den konklusion, at jeg bestræber mig på at lade vær med at bruge ordene back- og frontend, da risikoen for at blive misforstået er stor.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Personligt er jeg kommet til den konklusion, at jeg bestræber mig på at lade vær med at bruge ordene back- og frontend, da risikoen for at blive misforstået er stor.

Selv bruger jeg dem i den context som bruges med dem jeg snakker med. Så hvis en kunde snakker om backend så er det administrationen og hvis en udvikler snakker om backend så er det kode på serveren.

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)