Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bureaukrati for iværksættere ved JA / NEJ til Patentdomstol

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
men der er så meget kreativ talgymnastik, du tror det er løgn. 
Korrektion: Jeg ville ØNSKE det var løgn!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

BroncofanDK:
Grundene er typisk;

Der er ingen af disse ting, der påvirkes af et NEJ, så det er ikke hvad vi stemmer om.

Man kan stemme NEJ og danske virksomheder kan aflevere en enhedspatentansøgning (som ved JA) og få den valideret i 24 lande, og betale det samme.

Til gengæld undgår alle danske virksomheder 60.000 nye patenter om året, de kan sagsøges for.

Det er jo principielt korrekt, men....

Hvis Danmark ikke har det samme regelsæt som resten af Europa, så kan vi ikke påvirke reglerne og kompetencerne hos danske rådgivere bliver udvandet da en del af deres tid/en del af deres ansatte skal allokere deres træning/viden til danske patentområder og en del til europæiske.

Erfaringen fra Danmark er ikke direkte brugbar, og danske virksomheder skal bruge eksperter i begge dele. Som Søren har været inde på så er der også fordelen ved at vi med ja får lokal retsinstans, så danske virksomheder kan forsvare deres rettigheder her i landet.

Dit fokus er at danske virksomheder der kun operere i Danmark skal beskyttes så de kan plagiere virksomheder i andre landes opfindelser, og at man derved skader innovative danske virksomheder der opererer udenfor Danmarks grænser har du det fint med. Det er selvfølgelig en ærlig sag, men jeg mener personligt at det er en himmelråbende tåbelig ide. Danmark er et af de lande i Europa med det mindste hjemmemarked og med det klart højeste omkostningesniveau, så at fokusere på de virksomheder med mindst perspektiv, mindst vision og mindst vækstpotentiale, kan jeg ikke se logikken i.

Hvad er det lige du så gerne vil have kopieret i Danmark til det danske marked

  

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Hvis Danmark ikke har det samme regelsæt som resten af Europa, så kan vi ikke påvirke reglerne og kompetencerne hos danske rådgivere bliver udvandet da en del af deres tid/en del af deres ansatte skal allokere deres træning/viden til danske patentområder og en del til europæiske.

Ja, den danske patentrådgiver-branche er dem, der har mest på spil omkring folkeafstemningen, fordi intet vil være som før. Så det er rigtigt hvad du skriver, hvilket også er blevet påpeget i høringssvar fra branchen selv.

Jeg mener ikke, at hele dansk erhvervsliv og dansk suverænitet skal vige for branche-interesser. 

Derudover halter hele den danske patentbranche i forvejen efter alle andre, så danske virksomheder er bedre tjent med at finde en tysker fra start.

Se denne: http://patentdomstol.eu/dansk-patentbranche-skraber-bunden/ 

Der netop forholder sig til forholdet mellem ansøgninger og faktiske patenter. Det ville være guld værd, hvis søren kunne give nogle priseksempler fra den virkelige verden.

Danske virksomheder kommer ikke til at 'forsvare deres rettigheder' i Danmark. Hvis det er korrekt at Sverige og de baltiske lande har besluttet at oprette en Regional domstol i Stockholm, så kommer der ingen dansk lokaldomstol (nu skal man jo passe på med at forudsige fornuft hos politikere, men...).  

Danske virksomheder, der skal forsvare sig imod en krænkelse skal dukke op med deres patentadvokat i det land de bliver sagsøgt i. 

Hvis Patentdomstolen nedlægger et fogedforbud, så skal danske myndigheder bare makke ret og politiet skal konfiskere den danske virksomheds varer osv. 

Erfaringsmæssigt frifindes over halvdelen af alle 'patentkrænkere'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

Danske virksomheder, der skal forsvare sig imod en krænkelse skal dukke op med deres patentadvokat i det land de bliver sagsøgt i. 

Hvis Patentdomstolen nedlægger et fogedforbud, så skal danske myndigheder bare makke ret og politiet skal konfiskere den danske virksomheds varer osv. 

Erfaringsmæssigt frifindes over halvdelen af alle 'patentkrænkere'.

Igen så fokuserer du på de stakkels danske patentkrænkere, hvor halvdelen jo åbenbart er skyldige, og tager lige munden lidt fuld de halve sandheder. Danske patentaktive virksomheder er bedre beskyttet med et ja, og danske patentkrænkende virksomheder er dårligere stillet.

Igen er det den usleste, mindst innovative og mindst vækstorienterede del af danske virksomheder du går til kamp for og dem du skader er de mest innovative, de mest vækstorienterede og dem der har størst potentiale. Det er en proritering og jo, det er jo også den del af befolkningen DF har rod i.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Broncofan,

Det er svært at se hvad du vil opnå med den nedladende og følelsesladede tone, andet end det skal dække over manglende argumenter og konkret viden.

Nu har du påstået, at jeg er kommet med 'halve sandheder', uden at fortælle hvilken halvdel der mangler. Er du i tvivl om noget, er du jo velkommen til at spørge.

Det virker til du har en forestilling om at patentkrænkere er nogle lyssky foretagender i stil med fabrikker, der laver fabrikation af falske mærkevarer. Det er fuldt ud anerkendt, at en helt masse såkaldt 'krænkere' slet ikke er klar over, at de krænker en anden virksomheds eksklusivret, som den har købt af Staten. Med 65.000 patenter udstedt årligt i Europa er det ikke tidsmaskiner og nye højteknologiske genialiteter, men i mange tilfælde ganske små ting, som folk selv finder på i en konkret situation. 

Så en helt almindelig lille jydsk produktionsvirksomhed, der laver en dims, kan pludselig blive slæbt i retten for noget de selv har fundet på først, men ikke tog patent, fordi de koncentrerede sig om vækst og innovation, i stedet for halve millioner i juristeri. Uanset om de bliver frifundet og Patentdomstolen skulle tilbagekalde patentet, så taber de.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Broncofan,

Det er svært at se hvad du vil opnå med den nedladende og følelsesladede tone, andet end det skal dække over manglende argumenter og konkret viden.

Nu har du påstået, at jeg er kommet med 'halve sandheder', uden at fortælle hvilken halvdel der mangler. Er du i tvivl om noget, er du jo velkommen til at spørge.

Det virker til du har en forestilling om at patentkrænkere er nogle lyssky foretagender i stil med fabrikker, der laver fabrikation af falske mærkevarer. Det er fuldt ud anerkendt, at en helt masse såkaldt 'krænkere' slet ikke er klar over, at de krænker en anden virksomheds eksklusivret, som den har købt af Staten. Med 65.000 patenter udstedt årligt i Europa er det ikke tidsmaskiner og nye højteknologiske genialiteter, men i mange tilfælde ganske små ting, som folk selv finder på i en konkret situation. 

Så en helt almindelig lille jydsk produktionsvirksomhed, der laver en dims, kan pludselig blive slæbt i retten for noget de selv har fundet på først, men ikke tog patent, fordi de koncentrerede sig om vækst og innovation, i stedet for halve millioner i juristeri. Uanset om de bliver frifundet og Patentdomstolen skulle tilbagekalde patentet, så taber de.

Den nedladende tone kommer af at du ikke forekommer at være ude i et ærinde, hvor du har gidet at sætte dig ind i den juridiske situation, og blot promoverer partilinien. Når Tuelsen Dahl i TV her til aften fremturer med påstande såsom at man kan få sine patentrettigheder underkendt i EU of stadig have patentbeskyttelse i Danmark, viser det kun, at man end ikke i DF's top har ønsket at sætte sig ind i hvad patenter er og hvordan de fungerer.

Lad os nu tage den lille jyske produktionsvirksomhed som du omtaler, og den lille patentkrænkende ting de har lavet. Hvis min lille produktionsvirksomhed køber denne lille dims og så eksporterer en maskine til Tyskland, så bliver jeg lige pludselig patentkrænkeren - ikke kun med værdien af dimsen, men med værdien af min produktion. De kan sågar bevidst have kopieret patenterede ting og jeg har ingen regres i Danmark, men er ansvarlig eksternt. Hvis jeg eksempelvis sælger reservedele online og min danske IT leverandør der bygger hjemmesiden/IT strukturen op krænker patenter så bliver jeg som kunde patentkrænkeren og erstatningsansvarlig for varer købt i Danmark

Den nedladende tone kommer fordi du ikke har sat dig ind i de ting du argumentere for. Det kan godt være at I synes det lyder fornuftigt i partiforeningerne, men det vil være en katastrofe hvis folks uvidenhed resulterer i at danske virksomheder stilles dårligere på internationale markeder. Jeg tvivler på at du nogensinde selv har søgt eller arbejdet med patenter, men alligevel er du ganske argumentresistent.

At stå udenfor patentsamarbejdet betyder at vi som eksporterende virksomhed løber en ekstra risiko ved at bruge danske underleverandører, og det betyder at vi skal arbejde efter en lovgivning som Danmark ikke er med til at forme/danske erfaringer er irrelevante.

Omkring de halve sandheder, behøver jeg vel ikke at gentage de ting som Søren m.fl. allerede har fremført overfor dig og endda gentaget flere gange.

De ting som DF fremturer med er populistisk uvidenhed som forekommer primært at have til formål at vise partiets EU modstand og at profilere denne. Det er politisk klogt og vil helt sikkert give stemmer, men det er ikke godt for landet.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Den nedladende tone kommer af at du ikke forekommer at være ude i et ærinde, hvor du har gidet at sætte dig ind i den juridiske situation, og blot promoverer partilinien. Når Tuelsen Dahl i TV her til aften fremturer med påstande såsom at man kan få sine patentrettigheder underkendt i EU of stadig have patentbeskyttelse i Danmark, viser det kun, at man end ikke i DF's top har ønsket at sætte sig ind i hvad patenter er og hvordan de fungerer.

Så fordi du mener, at jeg er Dansk Folkeparti og fordi Thuelsen Dahl siger noget, der ikke er helt korrekt (men dog mere korrekt end Sass Larsen) og du ikke kan lide Dansk Folkeparti, så har jeg ikke sat mig ind i sagerne og følger partilinjen for det parti du mener jeg er medlem af?

Hertil kunne jeg f.eks. svare, at jeg intet har med DF at gøre eller nogensinde har stemt på DF, men det ville vel blot være en typisk løgnehistorie fra en DF'er som mig? Så hvis jeg benægter hvad du tror er jeg vel også en løgner, som du mener du har en endnu større moralsk overlegenhed over og derfor kan tillade dig motivforskning og personangreb i mangel på argumenter?

At du så ikke kan henvise til nogen 'halve sandheder' alligevel, men i stedet til Søren, der har kopiret nogle udokumenterede informationer fra noget manipuleret bras er prikken over i'et.

Ind i mellem dét jeg svarer på her bringer du en relevant problemstilling op, der kunne være en diskussion værd, men da slet ikke på dét debatnivau du lægger frem her.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@jesper

Først vælger du selvfølgelig totalt at forbigå effekten af patentkrænkende komponenter/ydelser der indgår i eksport, for det harmonerer ikke med dine påstande.

Hvis vi nøjes med de halve sandheder og det der er mindre, hvad så med denne lille påstand som du kommer med i første post;

" Afskaffelse af dette bureaukati skal sættes i forhold til at alle danske virksomheder bliver underlagt 10 gange så mange patenter pr. år, som de/I kan sagsøges for at krænke"

Om du vidste at det var decideret usandt da du skrev at ALLE DANSKE VIRKSOMHEDER BLIVER UNDERLAGT 10 GANGE SÅ MANGE PATENTER (og iøvrigt lavede mindst to tråde med den samme påstand/forskellige overskrifter) kan jeg selvfølgelig ikke vide, men enten taler du bevidst usandt eller også har du ikke sat dig ind i materialet, og fremturer med dine holdninger på uoplyst grundlag.

Hvis man tager Danmarks statistiks opgørelser af hvor mange job der er afhængige af eksport for gode varer, så er godt 800000 jobs afhængige i et vist omfang, og det er næppe mange virksomheder der kun har eksport til lande udenfor EU.

At stå udenfor de fælleseuropæiske regler og øge mængden af patentkrænkende ydelser/komponenter øger trusselsbilledet for disse virksomheder og disse job. At stå uden for giver os to retssystemer at forholde os til/to regelsæt istedet for et (i Europa).  

Danske firmaer der kun opererer og som overtræder patenter i Danmark får fordele på bekostning af Danske firmaer der agerer internationalt, som lige pludeselig bliver ansvarlige for disse virksomheders ageren.

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jesper,

Undskyld inaktiviteten og tak for tilbuddet. Men nej tak, jeg har for travlt med at arbejde med patenter, til at jeg kan finde tid til en dybdegående politisk debat med dig. ;-)

Tallene jeg kom med tidligere, var fra Erhvervs- og Vækstministieret med Danmarks Statistik som kilde. Jeg har ikke selv slået det op, nej, grundet overstående.

Angående dit spørgsmål om Post Danmark har de mindst fire vigtige patenter/ansøgninger angående: "Method for franking and handling a mail piece", "a sorting bag", "transport and handling system...", "lid for closing a mail box...".. Så hvorfor skulle de ikke være en patentaktiv virksomhed? Selvfølgelig er det ikke deres kernekompetence, men jeg tror da en stor del af de ansatte har hænderne i deres opfindelser.

At det er så få virksomheder der er patentaktive er da klart. Hvorfor er det chokerende? Der er en hulens masse virksomheder i Danmark. Så procentdelen af virksomheder der beskæftiger sig med patenter er naturligvis meget lav - men de stadig står stadig for en stor del af eksporten. I øvrigt er Danmark pr indbygger, meget højt placeret over fleste patentansøgninger til EPO.   

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)