Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnestykke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har netop startet firma med mine håndlavede smykker. Smykkerne ligger i kommision i flere butikker nu, nogle steder med en 50/50 % aftale og andre steder med en 40/60 % aftale (60% til mig).
Jeg er interesseret i at vide hvor meget der er til mig selv i sidste ende hvis mine øreringe koster 200kr og halskæder 300kr. Altså efter kommision, skat og moms er afregnet.
Er der nogle der kan hjælpe med at finde frem til det?

Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvis du sælger for 100 kr skal du trække 20kr fra til moms, så er der 40 kr tilbage til dig efter50/50%aftalen. Så skal du betale lidt skat hvis du betaler 50% er der så 20kr tilbage til dig.

inden skat skal du trække evt udgifter fra

håber det hjælper 

ps. Skal du også dele med konen er der en 10'er tilbage

god påske :-)

/Bent 

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent:

Hej

hvis du sælger for 100 kr skal du trække 20kr fra til moms, så er der 40 kr tilbage til dig efter50/50%aftalen. Så skal du betale lidt skat hvis du betaler 50% er der så 20kr tilbage til dig.

inden skat skal du trække evt udgifter fra

Ikke helt korrekt regnestykke - men næsten

udsalgspris 200,-

moms: 40,-

resterende 160,

kommision 50%/40%:  80 / 60

Resterende 80,- eller 100,-

Nu kan du så trække alle dine udgifter fra som du har til produktion, fragt, reklame, hjemmeside osv.
Alle udgifter som kan sammenholdes med din smykkeproduktion/hobbyvirksomhed må trækkes fra, også f.eks. en tlf. tlf.abonnement, internet osv. så længe det KUN benyttes erhvervsmæssigt, har du kun en tlf osv, vil du ikke kunne trække ret meget ud, jeg kender ikke den reelle %sats, men det er under ½delen. 

Er udgiften f.eks. 25,- pr smykke er der således: 55,- eller 75,- tilbage før skat

Er det B-indkomst (har du andet arbejde) er skatteprocenten 50, hvilket så giver et overskud på 27,5 eller 37,5 efter skat
Overskuddet er således din reelle fortjeneste - eller rettere den arbejdsløn som du selv kan hæve..... 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bent:
ps. Skal du også dele med konen er der en 10'er tilbage

 

Det lyder vildt deler jeg med konen for jeg intet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)